hema kleurlezen

hello

k heb gister hema ‘zachte gekleurde contactlenzen’ gekocht, maar k heb een vraagje,
ik heb gelezen dat je vloeistof nodig hebt om ze schoon te maken enzo, en die heb ik, maar niet van hema zelf (beetje dom dat ik die niet meteen heb gekocht), dus me vraag is, heeft iemand ervaring hiermee? dus gebruikt iemand ook hema kleurlenzen maar dan zonder HEMA vloeistof.
die ik trouwens heb is van specsavers…

x

Ik denk niet dat je daar speciaal de vloeistof van de Hema nodig hebt.

Je hoeft geen speciale HEMA vloeistof daarvoor. Je kan gewoon zachte contactlenzen vloeistof kopen in de Kruidvat/Etos, en dat werkt prima! Of de specsavers vloeistof. Maakt echt niks uit.

ik denk zelf dat die van specsavers juist veel beter is dan die van de hema!

maakt echt niet uit welke je gebruikt.

yeaaaaahh dan kan ik ze lekker gaan gebruiken… thnx!
miss nog iemand die tips heeft ofso? meer ervaring?

ohja, en moet ik ze dan gwn elke avond schoonmaken in mn handpalm, als hoe je met normale lenzen ook doet? denk het wel dan ofniet?

Ja.

een vriendin had de groene kleurlenzen van de hema gekocht, het zag er wel fake uit vond ik…

yess i know, maarja t blijft fake, want het IS fake, kheb t gwn voor de lol gekocht,
want dan kun je ook zeggen nepwimpers en nepnagels zien r heel nep uit, of extentions enzo…is allemaal t zelfde,omdat het nep ís hahaha

Laatmaar

no prob, zeg wat je wilt zeggen, er komen toch wel weer van die negatieve reacties :stuck_out_tongue:

ik zeg maar even hoor, draag ze niet elke dag.
die lenzen zijn niet gemaakt voor dagelijks gebruik, lenzen van de hema of kruidvat zijn sowieso erg slecht voor je ogen.
als je geen ontstekingen en pijnlijke ogen wil hebben , of als je je ogen geen serieuze schade wil geven, dan zal ik het gewoon houden bij een keertje voor de lol of af en toe op feestjes :wink:.

ohoh, maar je kan ze maar 1maand gebruiken, of bedoelen ze dan 30x ofso? ik was ook niet van plan om ze elke dag te dragen hoor, maar gwn om de dag ofzo?

draag je wel eens normale lenzen?
ze bedoelen dat ze maar een maand houdbaar zijn
dus niet 30x dragen
maar 1 maand goed,

kleurlenzen laten veel minder zuurstof door dan normale, dus daarom zijn ze wat slechter, maar je moet het zelf weten ;p

ik heb trouwens ook circle lenzen, net zo slecht natuurlijk ;p, maar ik draag ze 1x in de week of gewoon niet ;p

het maakt niet uit welke lenzenvloeistof je gebruikt, als je ze maar in lenzenvloeistof doet.
ik gebruik zelf wel de lenzenvloeistof van de hema met hema kleurlenzen.

maandlenzen zijn dus inderdaad bedoeld om ongeveer 30 dagen lang te dragen :slightly_smiling_face:. maar ik denk dat je ze best de maand erna ook een paar keer kan dragen als je ze dus in die vorige maand niet elke dag hebt gedragen ofzo x]. ik heb normale lenzen en na een maand voelen ze niet fijn meer aan bij mn ogen en dan doen ze pijn, die draag ik dus wel elke dag.

draag ze OOK NIET om de dag! (kleur)lenzen van winkels als de hema ( want ik weet wel veel over normale lenzen, maar niet over kleurlenzen van opticiens ofzo) die laten onder andere zuurstof niet goed door. dit is superslecht voor je ogen en kan na een tijdje gewoon veel problemen geven.

ik zou het echt gewoon misschien een paar daagjes voor de lol dragen, en als je t verder nog wil dragen alleen op feestjes af en toe. zeker niet regelmatig dragen, echt niet.
ik heb toen ik jonger was eens mn lenzen verloren en toen een maand lang kruidvat lenzen gedragen omdat ik pas een maand later een afspraak had bij mn opticien. hierdoor zat er ineens teveel eiwit in mn ogen, waren mn ogen ietsje achteruit gegaan etc.

Jaa, ik droeg eerst normale lenzen, met sterkte dus, maar ik had met cilinder ofzo en daar kon ik niet tegen, het prikte in mn ogen, dus heb nu weer een bril. soms draag ik daglenzen en daar heb ik helemaal geen last van, dus k heb wel ervaring met lenzen.
en tja… ik snap wel dat ze slecht zijn, maar als ze érrug slecht zijn, zou het toch niet worden verkocht enzo? en k ben sws niet van plan om ze elke dag te dragen :expressionless: ma bedankt voor je reactie!

ja nouja, het is natuurlijk iedereens eigen keuze of je kleurlenzen draagt of niet en een dagje dat dragen kan geen kwaad. dus daarom verkopen ze het, het heeft niet meteen gevolgen en je gaat er ook niet dood aan. maar als je ze erg vaak draagt heeft het dus (meestal) wel gevolgen