Hema chocoladereep; ik vind je leuk - zelfmaken HULP!

Het is al een eeuw geleden dat je dit gepost hebt, maar goed :stuck_out_tongue:
Mocht iemand nog het idee hebben chocola te smelten ofzo:
Witte chocolade is idd moeilijk, als je het niet goed doet (zoals ik :stuck_out_tongue:) komt al het vet erop drijven. Chocola smelten hoeft niet per se au bain marie (dus met pan in pan met water die op het vuur staat), gewoon langzaam direct op t vuur kan ook. Maar ook handig: het heetste water wat je uit de kraan kan krijgen in de gootsteen laten lopen en dan een pan daarin zetten met in stukjes gebroken chocola erin.

chocolade smelten en in een vorm gieten
en witte chocolade smelten en dan in een spuitzak ofzo en dan de tekst maken.

haha waar heb je dit vandaan? :grinning_face_with_smiling_eyes: Direct op het vuur het kan wel maar dan is je chocolade op een verkeerde tempratuur… dus kan je er niks meer mee want het word of keihard en krijgt een vieze smaak of als je het pakt dat het heel snel smelt. en dat vet op witte chocolade is melkboter daarom kan je wittechocolade eigelijk niet smelten.
en dat laatste?? bedoel je nou die stukjes in een pan met heet water?mmm vreemd als je bedoeld au bain marie ja dat kan ook

ik eet elke dag heel veel chocola

leeuk idee, maak ook maar voor mij ik ben ook lief :smirk:

Ik heb die chocoladereep van de Hema aan mn vriend gegeven toen we net wat kregen. maarja kwam er ook gelijk achter dat hij geen chocola mocht hebben haha ;p!

ooh, dat is kutt!
maar hij vond het zeker wel heel lief!