Hema chocoladereep; ik vind je leuk - zelfmaken HULP!

Haaaaai,
Ik zag een chocoladereep in de hema met; ik vind je lief.
Alleen is het leuker als er op staat ik vind je leuk!
Nou wou ikzelf één maken alleen hoe doe ik dat?

• Een melk chocoladereep
  • Zo’n punt/spuitzak om de letters erop te zetten
  • en wat moet er dan in zo’n spuitzak.
    Of hebben jullie andere ideeën?
    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

misschien suikerglazuur ofzo?
(suiker en water mengen)

ik vind het btw echt een leuk idee! :slightly_smiling_face:

chocolade?
(wit)

waa, superleuk idee (: Dat kan je denk (als je ook met chocola het erop wil hebben) chocolade smelten , en dan in zo’n spuitzak de letters erop spuiten. Extra leuk effect als je dat met witte chocolade op 'n bruine chocolade reep doet, of andersom! :slightly_smiling_face:

idd, ik zou met witte chocolade in een spuitzak die letters schrijven

[i]ik denk dat dat een kwestie van witte chocolade (of donkere natuurlijk, whatever you like best) smelten is en deze zo snel mogelijk (anders dan stolt het en dan is er helemaal niets van te maken) erop te spuiten.

Ik zou dit wel eerst oefenen op iets anders, voordat je je chocolade reep verpest (niet om je te ontmoedigen ofzo). Leuk en origineel idee in ieder geval. Succes.[/i]

leuk idee

Ik heb zo’n reep gekregn, en zij hebben zeg maar eerst die letters erin gesneden. Dus misschien kun je met een sateprikker eerst het woord erin schrijven en dan vullen met witte chocolade?

Ik zou dan de bruine chocolade ook eerst smelten en die in bakje doen met bakpapier en laten drogen. Dan heb je niet van die stukjes zeg maar en dan witte chocolade smelten en in een spuitzakdoen.

Volgens mij kun je beter geen witte chocolade gebruiken, want dat stolt niet! Komt volgens mij omdat er heel veel vet inzit en dat wordt dan niet meer hard.

Kan het ook verkeerd hebben hoor :stuck_out_tongue:

Volgens mij ook. Ik had een keer witte chocolade koekjes gemaakt met gesmolten chocola en dat mislukte heel erg xD.

Poedersuiker met citroensap werkt denk ik beter.
xx

Waarom dan citroensap? Gewoon voor de smaak?

Ik denk dat het ook wel met witte chocolade lukt hoor…
Maar goh nu krijg ik zin in chocolade :astonished: !
dan maar snel een milka eitje gaan halen :grinning:

echt een heel leuk idee! weet alleen niet of het allemaal wel zo goed gaat werken…

misschien ook een leuk idee om een cake of kleine cake-jes te bakken en daar hetzelfde met glazuur op te schrijven, je hebt namelijk van die glazuur stiften om mee op de cake te schrijven…

het is maar een idee hoor!

succes er mee:D

Chocoladepaaseitje? Februari? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Paaseitjes? Zag ze vandaag al bij de appie hoor. x]

wat jullie met jullie sateprikkers en ze hebben het er in geschreven… is echt allemaal bullshit…

oke dit moet je doen! (maak dit voor je gaat slapen want het hard worden duurt 12 uur)

neem een vorm hoe jij je reep wilt hebben. zolang hij maar plat en buigbaar is.
dan smelt je 1kleurchocolade en dat doe je in een spuitzak. zet je vorm klaar en schrijf in spiegel beeld wat je wilt hebben.

jij wilt: ik vind je leuk dan schrijf je dat > luek ej dniv ki <

dat laat je helemaal keihard worden(kan in koelkast ik raad het je af in de vriezer te doen) en dan smelt je een andere kleur chocolade dat giet je er over heen en tik zachtjes met het vormpje op het aanrecht zoeen 2 min lang. wacht tot dit hard is(ik duurt erg lang) als hij hard is dan kan je hem er uithalen.

en dan heb je je eigen geschreven chocoladereep

het kan wel hoor maar dat moet je temperen… en het stolt wel als je er een paar druppels water bij doet…