Hem vergeten? + Wat moet ik doen?

Ik heb ff dit gekopieerd uit het vindt-ie-me-leuk topic:

Er zit een jongen in mijn klas, hij is op dezelfde dag jarig. En hij roept de hele tijd door de klas: Ja, ik ben op dezelfde dag jarig als (mijn naam)! Ook heeft hij het veel meer over mijn verjaardag dan over de zijne. Hij vraagt ook de hele tijd dingen die hij al weet bijv. Op welke sport zit je? Die vraag heb ik niet beantwoord (was op twitter en zag het pas een paar dagen later) Een paar weken later zei hij: Jij zit toch op voetbal. Beetje vreemd ook dit. Ik ging ook weer op mn oude twitter gisteren (hij deed raar, toen heb ik een nieuwe aangemaakt, maar ik was heel nieuwsgierig naar mn oude) Toen ging ik in mijn interacties kijken een meisje schreef haar ‘‘schatties’’ op en zei: Wie moet ik nog meer linken? Die jongen stond er niet bij en zei: Ikke En (mijn linknaam) Hier schrok ik wel van, we zijn niet eens bevriend ofso. Vandaag zat hij voor mij bij een les en hij keek de hele tijd om en ging gekke bekken trekken naar mij. Hier moest ik natuurlijk wel om lachen Soms word hij ook wel een beetje rood als hij naar mij kijkt, maar dat heeft hij bij heel veel meisjes. Ik stond ook een keer bij een stel populaire meiden bij mij in de klas en gingen allemaal aan mensen koppelen (wel serieus, denk ik) Ze zeiden over een vriendin van hun dat het overduidelijk was dat er een chemie tussen haar en die jongen was. Toen begon ik te twijfelen. Ook is het als wij praten zo van ‘:$’
Bij tekenen hebben we verschillende groepjes (met tafels) Groepjes van 4 etc. Die jongen ging naar onze tafel toe en wij waren druk aan het tekenen. Hij zei tegen iedereen bij ons in het groepje (ook aan mij dus) : Mooie tekening. Maar ik was zo druk aan het tekenen dat ik per ongeluk geen dank je wel zei. Daar kwam ik pas achter toen hij weg was. Hij ging naar zn vriendengroep en zei: Ze zei niet eens dank je wel. Ik weet niet of hij dat precies zei, dat verstond ik tenminste. Maar hij kan het ook tegen een van de andere 3 meiden bedoeld hebben. Maar die zeiden allemaal dank je wel. Toen voelde ik me zwaar k*t. Zoals een keer dat hij mij koppelde met een andere jongen uit de klas. Nouja, niet koppelen, hij zei dat wij bij elkaar pasten. Of het een grap was weet ik niet, het was even 5 minuutjes voor hem grappig en daarna was het ook klaar. En soms wil ik hem ook wel eens betrappen op staren, maar dan kijkt hij net weer iets boven me of iets naast me.

Ik kreeg veel reacties dat hij mij wel leuk zou vinden. Super leuk natuurlijk, maar alles is heel erg veranderd na anderhalf maand. Ongeveer rond onze verjaardag (half januari). Hij gaat nu best wel veel met andere meiden om. Vooral met een meisje uit een andere klas (Vroeger een vriendin van mij) Zit hij de hele tijd op twitter, x’jes te geven, complimentjes en dat soort dingen. Tegen mij zegt hij bijna nooit meer iets. En als dat zo is, duurt het gesprek nooit lang. Maar 4 reacties ofzo. Alles is zo veranderd op een een of andere manier. Vroeger zei hij altijd ‘‘Heey’’ tegen mij op school, nu niet meer. Vroeger vroeg hij wat ik aan het doen was, nu niet meer. Vroeger had we grappige gesprekken op twitter, nu niet meer. Vroeger telden we samen af naar onze verjaardag, nu niet meer. Het is gewoon stom. Ik begin het gesprek altijd, en hij eindigt 'm. Soms reageert hij zelfs niet. Vooral omdat hij nu een flirt heeft met een ander meisje. Wat zouden jullie doen?

PS. Bedankt als je het verhaal hebt gelezen :wink:

Woehoe da’s niet zo best. Als t bijvoorbeeld over die tekening gaat dan zeg je zogenaamd ‘sorry’ en dan zeg dat je hem niet hoorde enzo.Maak expres een lang gesprek misschien dat dat helpt?.

Wat k zou doen: 'k zou naar hem toe lopen en zeggen wrm hy mij negeert enzo.En als het over die tekening gaat zeg k gewoon dat k het niet hoorde enzo.En dat het me spijt enzo.En dat ik spijt heb enzo.En heel misschien nep huilen om aandacht? hahaha,

Nouja, van die tekening is al meer als een maand geleden! Haha, dan is dat nogal raar om te zeggen. Maar ik heb het lef niet om te zeggen waarom hij ineens zo doet. Het is ook niet dat hij me compleet negeert ofzo, maar gewoon, niet zoveel aandacht meer als vroegr…

Upje

Ik zou het een beetje kinderachtig en overdreven als hij boos zou zijn om die tekening. So what als jij geen dankjewel zou zeggen, iedereen hoort wel eens iets niet. Het zou wel een beetje te ver gaan als hij je daarom zou negeren. Lijkt me ook niet echt reden.

Als je erachter wil komen dan kun je het altijd vragen. Snap dat het moeilijk is en best eng, maar zo kom je er wel achter. En jullie band was/is wel goed als ik het zo lees (aftellen naar verjaardag ect.) dus hij zal het vast waarderen als je open kaart speelt. Het kan ook nog zo zijn dat hij flirt met andere meiden omdat je niet reageert op z’n flirt trucjes of niet reageert hoe hij dat had verwacht. Misschien wil ie je jaloers maken of zo. Dat is allemaal ‘misschien’ en ‘als’, je komt veel verder als je het gewoon vraagt.

Bedankt! Ik denk ook niet dat het door dat ‘niet bedankje om de tekening’, maar dat was gewoon een random dingetje. Het ging vooral erom dat hij bij zijn vrienden ging staan en dat zei, als een soort van ‘versiertrucje’ op mij.

Maar ik dacht er ook al aan. Ik ben heel bang om het te vragen. Ik begin nu wel steeds meer proberen oogcontact te maken, maar toch vind ik het eng. Zou wel aan mijn sociale fobie liggen ofzo.
Maar bedankt!

UP?

Niemand?

ECHT NIEMAND!?

Up

Ik heb het gelezen alleen kan ik er niet echt wat nuttigs over zeggen, voornamelijk omdat ik jongens totaal niet begrijp.

Btw: ik houd ook van muziek haha :upside_down_face:

^ Okee, toch bedankt :slightly_smiling_face:

kijk ik dnek niet dat die boos is van die tekening
zo zijn jongens nou eenmaal in het begin praten ze superveel. en dan steeds minder totdat jij altijd degene moet zijn die het gesprek begint.
ik denk maar dat, natuurlijk zijn dat ik het fout heb,
maar in het begin deed hij veel moeite voor jou en helemaal niet voor hem. en toen is hij naar andere meiden gaan zoeken. die hem wel aandacht geven. en nu kom je erachter dat je hem toch wel mist.

mijn advies is om gewoon met hem op w’app te praten en over dingen die jullie gemeen hebben. zoals jullie verjaardagen. en als die dan kortaf reageert. vraag dan waarom jullie opeens niet meer praten. op w’app is het minder eng om dat soort dingen te zeggen dan in het echt

Heel erg bedankt! :grinning:

HELP! Vergeet dit bovenste, ik heb mijn advies al gehad. Maar, ik zit met iets anders waarvoor ik het onnodig vond om een nieuw topic aan te maken. We zaten namelijk bij biologie en we kregen nieuwe plaatsen, en ja hoor, van de 28 mensen die er in mijn klas zitten (exclusief mij) zit ik weer naast mijn crush! Ik heb de hele les niks tegen hem gezegd en slechts in keertje oogcontact gemaakt. Hij zat namelijk de hele tijd met z’n vriendin te praten (niet vriendinnetje, ze hebben geen verkering, maar vriendschap). Ik heb nogal last van sociale fobie en vind ik dus best wel moeilijk om onder ogen te komen met mensen. Vooral met mensen die ik leuk vind. Dan word ik zo rood als een tomaat, zie je me zweten en ben ik opeens de grootste kluns in de wereld. Ik vind het dus best wel moeilijk om een gesprek te beginnen met hem. Terwijl dit de ultieme kans is om elkaar beter te leren kennen! Wat zou ik kunnen doen?

Beginnen met hoi zeggen als hij naast je komt zitten. Wanneer je dat al een beetje lukt zonder te veel zenuwen, kun je naast hoi zeggen ook eens vragen hoe het gaat :slightly_smiling_face:

Bedankt! Nog meer opties?

Bijvoorbeeld na een proefwerk vragen aan hem hoe het ging, en als de leraar huiswerk opgeeft bijvoorbeeld zeggen, bohh is best veel tegen hem. Dan kan hij daar een beetje op reageren en dan begint dat elke keer dat je met hem praat makkelijker te worden en vanzelfsprekender. Ik denk dat je dan zal merken dat hij ook wel eens iets tegen jou zegt. Je kan hem ook vragen, heb jij die aantekening nog, ik heb hem niet meer? of Heb jij het antwoord op die vraag?

Heel veel succes, als hij merkt dat jij interesse in hem hebt zal hij misschien ook weer geinteresseerd raken.

Oh en trouwens, je doet me heel sterk denken aan mezelf in de brugklas hahaha.

Ik werd rood om elk ding, heb ik nu niet meer, ben stuk zelfverzekerder. Vond toen ook een jongen heel leuk uit mijn klas, maar durfde nooit actie te ondernemen. Achteraf zei hij tegen me dat hij me altijd al leuk had gevonden, toen zat ik al in de tweede. En toen vond ik hem niet meer leuk. Als ik actie had durven ondernemen was het vast iets geworden in de brugklas.

Zodat je even weet dat je niet de enige bent!

Thanks! ;d

Misschien als jullie huiswerk moeten maken onder de les kun je bijv. zeggen van ik snap er helemaal niks van wil je het uitleggen? :slightly_smiling_face: