Hem terugwinnen.

Ik heb een relatie van bijna 7 maanden. Wij hebben nooit een perfecte relatie gehad omdat hij eerst niet werd geaccepteerd in mijn familie. Nu het eindelijk goed gaat heeft hij zijn eigen problemen.

Paar weken geleden hadden we ruzie en ging het niet zo lekker tussen ons dus probeerde we er alles aan te doen om weer ons oude relatie te herpakken want samen hadden we het heel erg leuk.

Nu zit hij in een hele stressvolle relatie en van het weekend hebben we een super weekend gehad. Samen voor hem kleding gekocht, uit eten geweest en hij had een cadeau voor me kocht. 3 dagen later is hij er zeker van dat hij het wil uitmaken.

Het kwam zo onverwachts omdat het leek alsof het juist de goede kant op ging. Ik wil hem heel graag terug. Hij zit niet lekker in z’n vel en heeft maandag een rechtszaak (don’t ask me why) en daardoor is hij heel erg gespannen omdat het z’n baan kan kosten.

Sinds die rechtszaak gaat het niet meer goed tussen ons. Ik ben bang dat hij een overhaaste beslissing gaat nemen over onze relatie en dat hij later er spijt van zult krijgen maar ik kan hem daar niet van overtuigen. Wat kan ik het beste doen om ons relatie stand te houden?

Op dit moment kan je hem beter alleen steunen en niet te veel lastig vallen. Hij heeft er met een reden voor gekozen om het uit te maken. Vooral nu hij het zo moeilijk heeft moet je je niet gaan opdringen

Nou, als je nu al in je relatie zulke problemen hebt, geef ik het niet veel kans. Sorry, maar deze kan je beter laten gaan. Het eerste jaar hoort leuk te zijn en niet nu al zoveel problemen te geven. Stel je maar eens voor hoe de komende jaren er dan uit gaan zien…

Hij heeft al genoeg aan zijn hoofd, geef hem ruimte. Het is vervelend, maar hij heeft nu tijd voor zichzelf nodig.

Wat een onzin zeg, het eerste jaar hoeft ook niet altijd koek en ei te zijn hoor.

TS: ik zal hem als ik jou was even met rust laten, misschien dat hij later inderdaad spijt gaat krijgen. Ik snap dat het heel erg zwaar is, ik zal hem even die rust geven en misschien kan je over een tijdje met hem proberen te praten.

Nee, niet als je elkaar niet gelukkig wilt maken nee. Hoe kan je ooit vertrouwen in je relatie opbouwen als je dan al zoveel problemen hebt? Beetje verkeerde basis, niet?

TS, ik denk dat je jezelf moet afvragen of je hem wel WILT terugwinnen. Eerst is het helemaal dikke mik en drie dagen later dumpt hij je. Klinkt niet alsof hij een volwassen relatie aan kan.

Je geluk moet niet afhankelijk zijn van een relatie, en alsof ieder mens met ‘‘problemen’’ geen relatie aan kan gaan? Ik denk dat iedereen wel zo zijn/haar problemen heeft. Maar of je er mee om kan gaan is de vraag.

Begrijp me niet verkeerd, dat is niet wat ik bedoel. Iedereen heeft problemen. Maar als je in zo’n korte relatie al zulke grote problemen hebt tussen hen samen, geef ik het weinig kans op succes voor de toekomst.

Ik zou hem even de ruimte geven. Maar hem zeker wel blijven steunen en ook zeggen dat je er graag voor hem wil zijn. zijn gedrag komt me bekend voor, dit had ik ook bij mijn ex. Toen ik hem de ruimte gaf, kwam hij binnen een paar dagen zelf aankakken met dat hij weer een relatie wilde, even heel banaal gezegd haha. Wss zit je (ex)vriend erg in de war met zichzelf, hij zal inzien dat hij je nodig heeft als je hem de ruimte en tijd ervoor geeft.

Onze relatie was wel goed, heel goed zelfs. Maar wij hadden heel veel problemen er om heen waardoor het later onze relatie schaadde.

Ik zou hem proberen te laten zien dat je er voor hem bent op dit moment, ondanks dat jullie nu geen relatie meer hebben.
Hierdoor beseft hij zich na de rechtszaak waarschijnlijk dat hij je kan vertrouwen en dat je er ook voor hem zal zijn als het wat minder gaat.