Hem terug

Vrijdag heeft mijn vriend het na bijna twee jaar uitgemaakt.
Hij voelde zich niet fijn meer in de relatie.

Update:
(heb het bericht even ingekort.)

Gister zijn we samen uit eten geweest en hebben we echt lang gekletst en zo. Ook gezoend. (Gewoon hele lange kussen, niet met tong, als dat uitmaakt voor het verhaal.) Nu is hij voor 10 weken op reis voor school en ik mis hem…

Hij zei dat hij zich niet fijn voelt bij een relatie omdat hij sinds hij 15 is bijna constant een vriendin heeft gehad. (Hij is nu bijna 20.)

Ik hoop heel erg dat we gewoon weer langzaam naar elkaar toe groeien en hij me gaat missen. Hebben jullie tips hoe ik dit sneller of beter kan laten verlopen? (Geen zin om weer een heel nieuw topic te openen.)

[i]mmm lastig zulke situaties altijd,
maar ik heb zoiets van…
je bent net uit elkaar,
dat is niet voor niks…

natuurlijk kan het altijd nog goedkomen,
maar dat heeft tijd nodig denk ik.

misschien dat hij je na een tijdje vanzelf mist,
en dan bij je terug komt.

denk niet dat het helpt als je achter m aan blijft zitten,
dan ga je het denk ik juist verpesten voor jezelf.[/i]

Waarom was uit gegaan juist door goede rede
dus ik zou niet eens aan beginnen op nieuw fout in te gaan trap er niet in.

Weet je wat het is.
Het is uit omdat we allebei fouten hebben gemaakt, niet lekker in ons vel zaten, maar dat is nu voor het grootste gedeelte over.
(Al betwijfel ik, nu ik dit zeg, of hij wel het gevoel heeft alsof dat over is. Ik denk dat hij dat moet meemaken als we weer een aantal keer wat afspreken.)

Het is niet dat we niet van elkaar houden of ruzie hebben.
Dat maakt het juist zo moeilijk.

[i]mmm geef het even de tijd…
misschien dat jij na een tijdje beseft dat t tóch beter is zo,
of dat jullie elkaar juist missen.

overhaast niet, je hebt tijd genoeg![/i]

heey mijn advies is
niet laten zien dat jij het opgeeft oke
geef hem de tijd om na te denken over wat hij wil en dan kan jij ook even nadenken
maar als hij zich niet meer fijn voelde in de relatie dan kan je misschien vragen wat hij er niet meer fijn aan vond
en misschien opnieuw beginnen maar het dan heel anders doen
op een manier die hem bevalt en op een manier dat het jou bevalt en dat dat misschien beter werkt
maar geef het even tijd zodat hij jou gaat missen
dan komt het denk ik vanzelf wel goed

Iemand de tijd geven als je iemand mist is zooo moeilijk, maar jullie hebben wel gelijk.

Hebben jullie tips die ik kan gebruiken als ik hem super graag wil bellen? (Wat ik dus niet moet doen.)

[i]aan andere dingen denken!
doe klusjes die al lang liggen,
hou een relaxmiddag/avond voor jezelf,
ga met vriendinnen wat leuks doen.

gewoon allerlei soorten afleiding[/i]

Echt niet gaan bellen, denk er maar aan hoe kut en opdringerig je je gaat voelen als je het toch gedaan hebt.

als het echt goed zit komen jullie over een paar maanden ook wel bij elkaar.

Relax eerst een beetje,
het is voor jullie beiden een nieuwe situatie. Jij voelt je gewoon nog zo opgelaten, begrijpelijk. Maar geef hem ook even de tijd. Dat heeft hij echt nodig, respecteer dit. Ook al wil jij een andere situatie.

Probeer het te vergeten, en ga absoluut niet hopen.
Dat is het ergste wat je kan doen, want als het dan faalt komt het 200x zo harder aan.

Zoek afleiding, ga uithuilen bij je beste vriendin, ijs eten, shoppen, losgaan in het weekend en nieuwe mensen ontmoeten. Misschien kom je wel op korte termijn een hele leuk jongen tegen, je weet maar nooit :slightly_smiling_face:.

En contact houden mag altijd! Maar met mate, en probeer dan het ook echt als vrienden.

denk dat je hem komende tijd een beetje met rust moet laten! :slightly_smiling_face:. dat werkt waarschijnlijk het beste. ook al is dat echt lastig.

'Een man weet pas wat ‘ie mist, als ze er niet is…’

In dat citaat, geloof ik heilig!

Gun jezelf en hem de tijd om bepaalde dingen op een rijtje te kunnen zetten.
Forceer niets, overhaast niets, en laat het op zijn beloop gaan.
Uiteindelijk komt het altijd wel op zijn pootjes terecht, hoe dan ook!

Vrienden zijn, klinkt theoretisch prachtig maar de praktijk wijst vaak compleet anders uit…
Vrienden zijn kan in mijn ogen pas op het moment, dat jullie beide geen stille hoop meer koesteren op ‘meer’, en dat de verliefde kriebels weg zijn.
Anders wordt er altijd eentje gekwetst…

Zoek afleiding, onderneem leuke dingen met vriendinnen.
Huilen mag natuurlijk ook, want je moet ‘rouwen’.
Het is in principe een ‘rouwproces’ waar je doorheen moet, en dat doet veel pijn.

Maar op elk potje past een dekseltje…
Ook voor jou, echt waar.

Sterkte, en een knuffel!

Ik zit precies in zo’n situatie met mijn ex. Het is nu een half jaartje uit… Vroeg of laat kom je er wel over heen. Mijn ex en ik gaan als vrienden met elkaar om, terwijl ik het uit had gemaakt wegens een niet goed gevoel in de relatie (te weinig gevoel ook!). Maar ik heb zoiets: ik ben jong en ik kan er nu nog van genieten met experimenteren.

Laat je niet aan het lijntje houden en overtuig hem van niets. Het beste is om hem vrij te laten en dan zie je vanzelf wel waar het schip strand. Je hebt gevoelens toch niet in de hand en iets opeisen is het minst goede wat je kunt doen. Dat werkt averechts.

Misschien heel oubollig ofzo, maar als je echt van elkaar houd, komt het vroeg of laat wel terug. Geniet nu van je leeftijd en doe je eigen ding en wie weet komt het wel weer.

ik zou na een tijd een mail sturen als hij tijd heeft gehad om na te denken. En aan het eind zetten je weet dat je altijd contact kan opnemen zoiets. En ook inzetten dat jij zeg maar ook je eigen dingen doet die dingen snap en dat je hoopt dat alles goed gaat met hem. En zoiets als : ik heb het idee dat we allebei (tenminste ik) niet zoveel ervaring met relaties hebben, maar je weet dat ik (nog) steeds van je houd.
Je schrijft ook dat het zeggen niet helpt. Dan moet hij merken door doen dat het wel lukt, bevoorbeeld met praten dan gaat hij er (waarschijnlijk) over nadenken en dan misschien. Good Luck

Dank jullie voor jullie reactie tot nu toe. :slightly_smiling_face:

Gister vertelde hij me dat hij nog wel van me houd, maar dat het het idee van een relatie is wat hij nu niet ziet zitten. :frowning_face:

Ik denk dat je hem misschien best even met rust laat en na een weekje ofzo terug contact met hem opneemt. Het is moeilijk maar zo kunnen jullie allebij even zien hoe het is om echt alleen te zijn. Als het jullie niet bevalt dan zullen jullie denk ik wel rap terug bij elkaar zijn :slightly_smiling_face:
Succes en sterkte ! :slightly_smiling_face:

Dat is zo waar! Gewoon lekker jezelf zijn. En inderdaad afleiding zoeken. Hij komt er nog wel achter wat hij nu moet missen;)

Dat lijkt me helemaal moeilijk, als hij zoiets zegt…
Dikke knuffel voor jou, en mocht je de behoefte hebben om je hart te luchten…
Je mag me altijd een berichtje sturen. (:

Laat hem maar even gaan
Zoek gewoon verder geen contact, wacht maar totdat hij het initiatief neemt
Zoek desnoods afleiding (ga uit, doe wat leuks met je vriendinnen ect.)