hem inergatief laten nemen

Ik ben sinds kort into een jongen en ik weet dat het andersom al een paar jaar het geval is. Ik heb het hem maar meteen verteld, hij was blij, ik was blij blablabla maar daar stopte het dus een beetje.

Hij doet gewoon geen moeite om me uit te vragen of om gewoon iets leuks te gaan doen samen.

Ik heb (idk why want ik schijt echt bij alles wat ook maar een beetje eng is in mijn broek) voorgesteld The Shining te gaan kijken maar dat is niet meer dan een vage afspraak tot nu toe en ik voel me zo een zeur door er steeds weer op terug te komen.

Hoe krijg ik hem zo ver dat hij een beetje inergatief gaat nemen :face_with_raised_eyebrow: :frowning_face:

inergatief = initiatief, maar mijne was wel origineler

Inergatief… Je bedoelt initiatief?

Inergatief, dafuq :’). Maar, antwoord op je vraag: stel iets concreets voor. Ik had ook eens dat ik en een jongen keihard om elkaar heen draaiden. Toen stelde ik voor om ‘morgen samen te koken’ en hoppa, date! Daarna nam hij ook meer initiatief, volgens mij kreeg ie door dat het helemaal niet zo heftig en eng is om dates voor te stellen. Begin er zelf lekker mee, als de kop eraf is wordt het vaak makkelijker. Kom dus echt met een concreet voorstel, niet iets in de trant van “zullen we ooit uit eten gaan?”, maar “Jij en ik, morgen sushi?” als je snapt wat ik bedoel.

Ik dacht al… klopt iets niet aan :flushed:

mjaa jullie begrepen me he

tanks voor je reactie, mn spelling is on fleek he

Dat is indd wel een goed idee ik ben altijd iets te voorzichtig. Ga dat maar proberen dan maar…