Hem het verkeerde beeld gegeven en dat is mijn eigen schuld.

Hey,
Ik weet nu dat ik al dat ik deze reacties ga krijgen met mijn verhaal ('het is je eigen schuld. je bent er zelf mee doorgegaan. je gaf geen grensen aan) I know I know. Maar ik moet het toch even kwijt.

Ongeveer een week geleden kreeg ik een DM van een oudklasgenoot uit groep 8. Het gesprek startte ongeschuldig, van hoe het ging en of ik hem wilde volgen op snapchat. Ikzelf had daar geen problemen mee. Hem eenmaal toegevoegd te hebben begonnen we gelijk met elkaar te praten. Harstikke leuk vond ik dat, omdat je nou eenmaal 8 jaar met elkaar in dezelfde klas hebt gezeten natuurlijk. Op het gegeven moment wilde hij wat vragen stellen “die wat raar op mij zouden kunnen overkomen”. Ik zei dat hij ze mocht stellen, maar dat ik er misschien geen antwoord op gaf. Hij wilde weten of ik gezoend had, seks had gehad, enzovoort. Nee, beiden had ik dat nog nooit gedaan was mijn antwoord (ben 16, over twee weken 17 :slightly_smiling_face:) “Zullen wij dat samen dan eens gaan doen?” stelde hij voor. Denkend dat hij het niet meende of grappig probeerde te zijn antwoordde ik terug: 'Ja, is goed. Wanneer?" Had ik dus niet moeten doen. Hij bedoelde het niet om grappig te zijn en begon gelijk seksueel getinte opmerkingen te maken. Oke, ik ging hier wel een beetje in mee eerst, omdat het toch een goed gevoel gaf, al die aandacht. Ik ben van mezelf ontzettend onzeker (geen excuus) en vind het daarom natuurlijk fantastisch om een compliment te krijgen van iemand, van iemand te horen te krijgen dat ik mooi ben. Het leek me ook op een of andere manier een goed idee om mijn nummer te geven. Not. Hij blijft appen en bellen en jaja, ik weet het, ik kan hem gewoon blokken, i know. Maar, het klinkt misschien raar, toch wil ik hem liever niet kwijt op een of andere manier. Idioot toch? Ik weet niet of mensen ook zoiets hebben meegemaakt? Tips zijn niet nodig, ik ben al van plan om hem te vertellen dat ik hier niet mee door wil gaan, maar mijn verhaal hier kwijt kunnen lucht wel op.

Groetjes.

Ahw neem het jezelf niet te veel kwalijk, ik snap wel dat je er in meeging. Maar ik zou wel zo snel mogelijk eerlijk zijn tegen hem!

Gewoon zeggen dat je enkel vrienden wilt zijn!

Jongens begrijpen geen hints.

+ Het lijkt erop dat je zijn aandacht wel fijn vindt en daarom erin meeging. Ik zou gewoon luchtig aanhalen dat je hem wel te vriend wilt houden maar niet wilt dat hij je zo vaak appt? :slightly_smiling_face:

+ je hebt het recht om je zo te voelen. Meegaan in aandacht is best wel normaal, ik denk wel dat ieder meisje/jongen dat ooit heeft gedaan. En als hij je iets kwalijk neemt of je wegstoot als vriend, dan was hij geen goede vriend in de eerste plaats. Dat klinkt hard, maar dat is echt de waarheid en verdient hij je niet als een vriendin.

Zoiets kan wel gebeuren omdat je het ook nog nooit gedaan hebt, je aandacht krijgt en je gewoon mee wilt spelen met het spelletje, maar het is goed dat je weet dat het niet hetgeen is wat je wilt en je het hem gaat vertellen!
Je moet zeker geen dingen doen waar je je niet fijn bij voelt :slightly_smiling_face:

Woooooow dit is precies ook bij mij😳 alleen hij vroeg steeds wanneer te meetten, maar ik negeerde of ik kon die dag toch niet. Uiteindelijk merkte hij dat hij ‘ het ‘ niet kreeg , en ik kreeg gevoelens voor hem en wou wel praten gwn emt hem maar niet seks ofzo hebbe. Dus ja ik had gwn eerlijk gezegt dat ik feelings heb en ik wel wil meetten alleen druk ens heb en het boeide m gwn niks dat ik wat voor m voel en sindsdien negeerde hij mij, en tsja hij wou mij alleen voor seks, hij kreeg niet wat ie wou, en drm s nu klaar xo

Het is helemaal niet raar hoe jij hebt gereageerd! Zeker omdat je nog niet eerder in zo’n situatie hebt gezeten. Neem deze ervaring vooral mee in je leven, dan weet je hoe jongens kunnen reageren, hoewel het niet ok is natuurlijk, besef je dat wel, dat is het belangrijkste.
Als een jongen niet netjes tegen je doet heeft hij dat vaak (maar niet altijd) zelf ook wel door, hij denkt dat hij het kan maken, dus laat hem vooral weten dat je er niet van gediend bent, dat helpt ook weer voor de volgende dame die hij mogelijk aanspreekt.

Goed dat je hem laat weten wat je ervan vindt. Hopelijk kunnen jullie gewoon vrienden blijven!

Oja, en jongens moeten je niet hoeven te vertellen dat je geweldig bent, dat ben je gewoon, punt uit!

Het is inderdaad niet zo gek dat jij zo hebt gereageerd. Ik vind eerder zijn vragen een beetje raar. Ook niet bepaald subtiel :’)
Lijkt mij niet dat hij gevoelens heeft ofzo voor je, ik denk eerder dat hij je gewoon mooi vindt en graag seks met je wil. Je zou, als je hem “afwijst” hoogstens een deuk in zijn ego geven denk ik.
Leg hem gewoon uit dat je dacht dat hij een grapje maakte, en dat je gewoon vrienden met hem wil zijn

Ik vind het ook echt niet raar, herken mezelf hier zo in! Mijn advies komt op hetzelfde neer als de gegeven adviezen hierboven. You know what to do :wink: