Hem afgewezen en weer verliefd..

Laatst heb ik R (ik noem hem even R) afgewezen omdat ik een andere jongen leuk vond. Ik vond R ook wel een beetje leuk, maar ik vond het lullig om hem als een tweede keus te behandelen, dus ik heb hem afgewezen. Nu ben ik al een hele tijd over die jongen heen, maar ik vind R nu dus leuk… EN ik durf het niet aan m’n vriendinnen te vertellen omdat ik bang ben dat ze me als een soortvan meisje gaan zien die van jongen naar jongen loopt, aangezien ik veel vaker jongens leuk vind of ze afwijs. Moet ik tegen R zeggen dat ik hem leuk vind? Misschien vind hij me niet leuk… Want op whatsapp zei hij zovan: ‘Ik kom morgen naar je toe en geef je een knuffel’. Maar ik heb hem dus soortvan ontweken omdat mensen dan dingen gaan vermoeden… Maar hij is zo lief en leuk! Btw, heeft iemand ervaring met een vriendje hebben die bij je in de klas zit? Wat moet ik doen?

Hmm ja… Ik heb dit schooljaar een jongen leren kennen die bij mij op dezelfde opleiding zit. Hij vond mij vanaf het begin leuk, maar ik heb altijd tegen m’n vriendinnen gezegd dat ik hem ‘dom’ vond en niet zag zitten. Begin dit jaar kwam m’n beste vriendin erachter dat ik iemand leuk vond en uiteindelijk heb ik verteld dat hij dat was. Ik heb met hem afgesproken en vanaf toen ging het heel goed tussen ons. M’n vriendinnen vroegen waarom ik het hun niet had verteld en tegen ze had ‘gelogen’, maar eigenlijk heb ik al die tijd het meest lopen liegen tegen mezelf. Ik zou zeker de waarheid zeggen, wie weet wat er voor moois uit kan komen! Je vriendinnen horen nou eenmaal achter je te staan.

leuke profiel foto

Als je met hem wilt en hij zulke dingen zegt betekent het dat hij ook wilt dus moet je het gewoon zeggen :’)

Gewoon zeggen! Ik heb mijn huidige vriend 3 maanden lang meerdere malen afgewezen, telkens vroeg hij of ik wat wilde komen drinken of dat ik wilde afspreken en het enige wat ik zei was ‘nee ik moet hierheen… ik moet daarheen, ik kan niet …’ Vond hem op het begin helemaal niks. Maar na een tijdje is mijn mening over hem zo veranderd dat ik hem echt leuk ben gaan vinden. Hoe die verandering opeens kan? geen idee. Durfde het ook absoluut niet aan mijn vriendinnen te vertellen, ook al weet ik dat ik altijd bij hun terecht zou kunnen. Maar hoe kon ik uitleggen dat ik de jongen, die ik eerst altijd irritant en dom noemde en afgewezen heb, opeens heel leuk vond? Maar ik heb het gewoon vertelt, net zoals ik de jongen heb vertelt dat ik toch wel een keer zou willen afspreken.
En nu is het 8 maanden later en ben ik heeel gelukkig met hem (:

Leila: Thanks! Ik ga het morgen gewoon aan m’n vriendinnen vertellen!

Crystal: Haha, dankje! Neemik me altijd weer voor, maar het is toch moeilijk om binnen twee maanden 2 keer afgewezen te worden!

Isabelle: Ik herken je verhaal, heb he ook wel een aantal keer gedaan, haha!

W.: Vanavond even met een vriendin praten en kijken wat zij ervan zegt!

Nog bedankt voor alle adviezen!