Helsinki Citytrip

Whoop,

binnenkort zou ik Helsinki gaan bezoeken,
heb al enkele dingetjes opgezocht
maar iemand ervaring met deze stad? Enkele tips voor plekken, shops, …?

Ben er twee jaar geleden geweest maar toen was ik ziek en vond ik niks leuk, haha. Dus zie dit maar als een upje :slightly_smiling_face:
Trouwens dat meisje van mariannan.com woont toch in Helsinki? Misschien kan je op haar blog kijken om te zien of ze nog wat over ‘haar’ stad zegt…

aaah! superleuk!
ik ben er al heel wat keren geweest en ga er volgend jaar ook wonen, hihi :grinning:

de markt bij de haven op zaterdag is heel erg leuk om te bezoeken, en voor winkelen de Aleksanterinkatu / Aleksi (de kalverstraat zegmaar) en de esplanadi, of verschillende (deels ondergrondse) winkelcentra zoals Kamppi en Forum (je kan tussen die twee ook ondergronds naar elkaar lopen zegmaar). Daar zitten ook meerdere monki’s / gina tricots / seppäla’s en een weekday. Verder is er op zaterdag en woensdag een grote vlooienmarkt in Valtteri (soort IJ-hallen) en het Kiasma museum of modern art is ook een aanrader. :slightly_smiling_face:
En met de boot naar Suomen-Linna (een eilandje vlakbij) is ook leuk! :grinning: En Linnanmäki, zo’n pretpark is iedere avond open tot een uur of 10.

haha hoop dat dit genoeg is anders vraag je het maar :slightly_smiling_face:

ohja en er is zo’n bekende kerk die in een rots gebouwd is, de Temppeliaukio, maar daar is eigenlijk niet zoveel aan. kun je beter naar de russisch - orthodoxe kerk, tenminste als je überhaupt kerken wilt gaan bezoeken. en anders het senaatsplein :slightly_smiling_face: