Helppp wat moet ik doen?

Hallo,
Dit is normaal gesproken niet iets voor mij, maar ik dacht laat ik het maar is proberen want ik kom er zelf niet meer uit en ben wel eens benieuwd wat jullie meningen hier over zijn.
Ik heb nog niet zo heel lang een relatie. In ongeveer juli hebben we onze eerste date gehad en rond augustus is het echt serieus geworden tussen ons. We kunnen elkaar niet heel erg vaak zien want hij woont in een andere provincie dan ik, ongeveer een uurtje rijden, en we zijn allebei erg druk met werken ook de weekenden. Dus wanneer we elkaar kunnen zien,zien we elkaar ook,dit is dus wel vaak in het weekend. Nu komen de feestdagen er weer aan, en met oud & nieuw moet ik savonds eerst werken, maar daarna zou ik wel heel graag bij hem willen zijn. Ik heb het er met hem over gehad, en Hij wil het dit jaar bij zijn vrienden vieren in zijn eigen woonplaats omdat er vorig jaar iets is gebeurd waardoor hij geen leuk oud en nieuw heeft gehad en dus het dit jaar goed wil vieren. Hij heeft gezegd dat ik wel bij hem mocht komen als ik dat ook wilde dan wilde hij me wel ophalen,om vervolgens naar zijn woonplaats te gaan. Maar ik wil ook graag bij me vriendinnen zijn en dit kan niet allebei. Dat snapt hij ook, en hij zei dat ik anders ook gewoon naar me vriendinnen moest gaan,en het gezellig moest gaan maken hoe jammer het ook is. hij heeft er wel minder moeite mee dan ik omdat hij zoiets heeft het is maar nieuwjaar,en je moet ook je eigen dingen blijven doen en behouden. Dus waar kies ik nou voor, voor me vriend of vriendinnen. Ik denk als ik voor mijn vriend kies me vriendinnen hier heel erg moeilijk om gaan doen. Maar ik ben gewoon verliefd en wil gewoon bij degene zijn waar ik van hou en hem als eerste nieuwjaar kussen…gewoon bij hem zijn,ook omdat ik oud en nieuw gewoon speciaal vind. En mijn werkrooster ziet er de dagen daarna ook niet goed uit dus als ik niet naar hem toe ga kan dat pas na een aantal dagen na nieuwjaar aangezien hij elke avond werkt plus overdag:( Maar ik wil me vriendinnen niet het gevoel geven dat ik me vriend boven hun verkies. Ik weet zeker dat ze het wel begrijpen maar ook wel weer teleugesteld zijn in mij omdat hun vinden dat dit iets is wat je met je vriendinnen viert. En aangezien hij net2 dagen voor oud en nieuw jarig is en ik hem dan ook al zie. Dus wat zouden jullie doen?? Gewoon naar me vriend gaan?,want heb tenslotte wel een relatie en dan is dit ook iets wat je met elkaar wil doorbrengen/delen. Of naar me vriendinnen gaan, en het wel heel gezellig hebben maar toch me k*t voel omdat ik niet bij hem kan zijn.

Ik vind dat je naar je vriendinnen toe moet gaan, hoe hard het ook klinkt. Stel het gaat uit en je hebt ruzie met je vriendinnen, bij wie zou je dan kunnen uithuilen… of over dingen praten? Je vriend wil misschien ook wel gewoon met zijn vrienden zijn, maar ja, eigenlijk slaat het ook nergens op wat ik zeg. Het is maar mijn mening, I’m sorry.

Ja dat klopt, maar je gaat er niet vanuit dat het uit gaat. En als me vriendinnen hier om ruzie gaan maken dan zijn het ook me echte vriendinnen niet, want echte vriendinnen moeten ook kunnen snappen dat ik niet alles meer met hun kan gaan doen, en sommige dingen minder worden. Maar dat betekent niet dat ik ze laat vallen, ik kan hun vaker zien dan mijn vriend en spreek hun genoeg. Of denk ik nu heel raar :stuck_out_tongue:

En mijn vriend is heel eerlijk daar in, als hij liever alleen met zijn vrienden wilde zijn had hij dat ook gezegd. Tuurlijk vind hij het ook leuk als ik er ook bij ben, en dat zegt hij zelf ook. Anders had die ook geen uur willen rijden mij ophalen en dan weer een uur terug willen rijden.

Is het geen optie om met je vriendinnen naar je vriend te gaan? Dan vieren jullie het gewoon met zijn alle.

Je vriend wil toch ook graag bij zijn vrienden zijn?
dus waarom zou jij dan naar hem toe gaan ipv naar ja vriendinnen…
Spreek samen wat af tijdens kerst en vier je nieuwjaar met je vriendinnen…iedereen tevree

Daar heb ik ook nog aan zitten denken, en alles proberen uit te puzzelen maar dit is geen optie. Ik heb ook nog gevraagd aan hem van als je dan toch naar mij toe komt om mij op te halen, misschien wil je dan ook wel blijven en dan met mij mee naar me vriendinnen. En toen zei hij dus dat hij wel gewoon in zijn woonplaats waar zijn vrienden ook zijn wilde vieren. En ik snap het ook heel goed. Hij zou anders ook als enige jongen zijn. En aangezien we niet bij elkaar in de buurt wonen word het lastig anders zou ik tot 12 uur naar hem toe kunnen en daarna naar me vriendinnen, maar dat word m ook niet. Dus het is echt soort van “kiezen”.

Je vriend wil toch ook graag bij zijn vrienden zijn?
dus waarom zou jij dan naar hem toe gaan ipv naar ja vriendinnen…
Spreek samen wat af tijdens kerst en vier je nieuwjaar met je vriendinnen…iedereen tevree
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja dat is om wat hij heeft mee gemaakt, en het de jaren ervoor niet heeft gevierd. en met kerst moet hij werken, dus ik vier de 2e kerstdag waarschijnlijk ook met mijn vriendinnen.

Ik zou naar mijn vriend gaan hoor. De mooiste momenten deel ik het liefst met de mooiste persoon

Ja met mijn vriendinnen heb ik al zoveel mooie momenten gedeeld en gehad. Maar ik ben bang dat als ik toch besluit om naar mijn vriend te gaan, ze dit gewoon echt niet leuk van me vinden. Hij is de 29ste jarig op zaterdag, dus dan zie ik hem zowieso. dan zouden ze wel zeggen dat ik dan ook al bij hem ben geweest. Maargoed ik vind dat wel wat anders.

Ik zou ook oud en nieuw met je vriendinnen vieren. Ik had afgelopen jaar met o&u ook een relatie, maar ik vind dat vriendschap ALTIJD voor je relatie zou moeten gaan (behalve als je misschien getrouwd bent oid). Ik heb er zelf een hekel aan als meisjes hun vriend voor hun vriendinnen kiezen. Mocht het ooit uitgaan met je vriend, dan heb je altijd vriendinnen om op terug te vallen. Vriendschap is voor altijd en de liefde vaak maar voor even (ookal zie jij dat nu niet zo natuurlijk).

Ik zou naar vriendinnen gaan… Kan je niet met je vriendinnen, zijn vrienden en jullie dan ergens naar een groot feest gaan ofzo? Dan kan je het combineren.
Ik zou in ieder geval geen ruzie met je vriendinnen riskeren omdat je je vriendje graag nieuwjaar wilt kussen.

haleluja!! :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face:

Ja ik weet niet hoe oud je bent? maar ik ben 23 en heb daar een andere kijk op, ik ben iets meer bezig met me toekomst. Met mijn vriend wil je uiteindelijk een toekomst opbouwen en niet met je vriendinnen. Als het er ooit van komt om te gaan samenwonen dan gaan echt me vriendinnen niet altijd meer voor, dan kies ik voor me leven met hem. maar dan zouden me vriendinnen er nog wel deel van uit maken maar op een andere manier. En echte vriendschap dat blijft wel, en laten ze mij daardoor vallen dan zijn het me echte vrienden niet zo denk ik maar weer.

ja natuurlijk zou het leuk zijn om me vriendinnen ook om me heen te hebben. maar me vriendinnen zie ik al zo vaak en heb ik al zo vaak gezellige stapavonden in het weekend. en zijn vrienden ken ik ook niet zo heel goed nee,en hij mijn vriendinnen ook nog niet,wel heeft hij ze allemaal al gezien enzo met me verjaardag. maar ik denk ook weer van ik heb een relatie met hem,en hij hoort bij en zit nu in mijn leven, dan wil ik ook bepaalde dingen met hem delen vooral nu is het juist een mooi moment ook doordat we nog niet zo lang met elkaar gaan. En met me vriendinnen heb ik al zoveel momenten gehad, en ik vind dat hun ook moeten snappen dat niet altijd alles meer kan als je een relatie hebt,dat ik ook bepaalde dingen moet laten liggen. En ik echte vriendinnen snappen wel dat hij niet bij mij in de buurt woont en ik niet altijd naar hem toe kan gaan dus dat ik het met hem wil gaan vieren. Ik zou dat andersom wel zo vinden, zou natuurlijk jammer zijn maar ik snap het wel. op geven moment krijgt later toch iedereen een relatie en dan krijg je toch dat die dingen allemaal minder worden.

ik zou met oud en nieuw naar je vriend gaan, omdat je hem met kerst ook niet kan zien! als je hem met kerst wél kon zien, dan zou ik oud en nieuw met vriendinnen vieren.

Ik vind dat je altijd onafhankelijk moet zijn en altijd in staat moet zijn om lol te hebben met vriendinnen. Of je nu bezig bent met je toekomst of niet, je kan (naar mijn mening) alleen een gezonde relatie hebben als je ook dingen zonder elkaar kan ondernemen.

Bovendien vind ik de instelling ‘echte vrienden dat blijft wel’ niet helemaal ok. Voor vriendschappen en relaties moet je werken. Dat vergt nou eenmaal onderhoud, en als je elkaar niet ziet/spreekt dan verdwijnt vriendschap langzamerhand ook. Dus het is logisch dat je vriendinnen gewoon een leuke oudejaarsavond met jou willen hebben. Waarom wil je trouwens geen toekomst opbouwen met je vriendinnnen? Je hoeft toch niet te kiezen? Het kan allebei. Je wilt later als je ouder bent toch ook nog steeds vrienden hebben? Dat zul je moeten leren combineren. Zo’n oudjaarsavond met je vriendinnen is een geschenk. Er komen nog zat leuke avondjes met je vriend… Bekijk het een beetje zo.

Dit is mijn mening :stuck_out_tongue: Hoop dat je er wat mee kan.

daar ben ik het absoluut met je eens, je moet ook je eigen dingen blijven behouden en ieders je eigen dingen blijven doen of dat nou met vriendinnen is of niet. en een voordeel hebben wij al is dat we elkaar niet vaak zien, dan blijft het ook nog leuk en spannend. Ik vind ook dat je niet constant bij elkaar op de lip hoeft te zitten, daar ben ik ook niet zo van. Ik ben ook met je eens dat je aan je vriendschappen moet werken, en ik weet uit het verleden bij een vriendin die zich alleen op haar vriend richte en niet meer op ons dus heb veel gezien en geleerd over hoe wel en hoe ik het niet zou doen. Maar ik doe hard genoeg me best zodat ik de vriendschap ook onderhou, ik bel heel vaak, vaak gtst samen kijken of op de koffie dat soort dingen, en af en toe een keer stappen met elkaar. En ik vind wel als je echte vriendinnen van elkaar bent, dan hoor je niet moeilijk te gaan doen omdat ik 1 avond er met nieuwjaar niet bij zou zijn. Ik zou hun zelfs 1 januari nog kunnen zien. Mijn vriend niet die moet gewoon werken. Ze zouden mij dan moeten kennen en ook moeten weten dat hij ook nu bij mij hoort en ook belangrijk voor mij is. Ik zou ze nooit laten vallen want vriendschappen heb je nodig. Mijn vriendinnen wonen vlak bij mij, en die kan ik dus zien en spreken wanneer ik wil. Met mijn vriend gaat dat een beetje moeilijk omdat hij een uur van me vandaan woont, en erg druk is met werken en stage enz. zie hem soms 1 a 2 x in de week. En daarom denk ik ook ik heb zat leuke avonden met me vriendinnen gehad,en komen er nog genoeg. Nu wil ik ook mooie momenten met hem gaan beleven.

En toekomst opbouwen met me vriendinnen en me vriend vind ik wel wat anders. Als ik een toekomst opbouw met me vriend, bijvoorbeeld ik zou gaan samen wonen, dan leef ik met hem samen, je deelt een leven met elkaar, en dat zijn andere dingen die je met je vriendinnen deelt. je wilt dan toch ooit een gezinnetje stichten. En dan gaat dan nou eenmaal voor bij mij. Vriendinnen wil ik zeker later ook nog en dat kan ook wel. Ik weet zeker vroeg of laat krijgen hun ook allemaal wel een leuke vriend waar ze misschien een toekomst mee krijgen, en dan word dat bij iedereen en met alle dingen wel minder. Maar dan moet je met elkaar zorgen dat er af en toe gewoon wat leuks word gedaan met elkaar. Als het volgend jaar nog goed zou gaat tussen mij en me vriend, willen we graag uit huis, maar dat word niet in mijn woonplaats dat word wel in de buurt van hem. En ik zou het wel jammer vinden omdat me vriendinnen hier wonen,maar goed je wilt wat opbouwen samen, en dan vind ik toch dat in dat opzicht me vriend voor gaat. Maar me vriendinnen laten vallen, nooit!

Ik ben 22, en ik ben van mening dat vriendinnen toch voor gaan. Als het uitgaat (en die kans is er gewoon!) dan wil je toch je vriendinnen om je heen hebben? Natuurlijk hoeven je vriendinnen niet altijd voor te gaan, maar je hebt nu 4 maanden met die jongen en hoelang ken je je vriendinnen al?
Maar volgens mij heb je je besluit al genomen, maar ik wilde het toch even zeggen.

Ik zou echt voor je vriendinnen kiezen. Allereerst omdat jij en je vriend nog niet zo lang samen zijn en ook omdat je hem twee dagen ervoor al ziet.
(Aangezien leeftijd hier blijkbaar een rol speelt: ik ben 21 en ik weet uit ervaring dat je veel meer hebt aan vaste vriendinnen dan aan een jongen die nog maar 3 maanden je vriendje is. Bovendien lapt mijn vroegere beste vriendin dit me ook keer op keer en tja, er is een reden waarom er ‘vroegere’ staat.)

Kijk, ik begrijp volledig dat je liever bij je vriend bent en dat je je er beter zou amuseren. Maar het is gewoon zo dat je op lange termijn gewoon veel meer riskeert als je de relatie met je vriendinnen op spel zet. Zeker als je vriend het begrijpt dat je naar je vriendinnen gaat en hij zelf voor zijn vrienden kiest.