Helpp... moet ik zeggen dat ik verliefd op hem ben?

Ik ben nu al bijna een jaar verliefd op een jongen. De eerste 7 maanden had ie een relatie met mijn vriendin (okee stom om er verliefd op te zijn, ik weet het… en heb ook echt geprobeerd om er vanaf te komen maar helaas kun je niet echt kiezen wie je leuk vind :stuck_out_tongue: Uiteraard niks laten merken toen ze wat hadden want van een bezet iemand blijf je af.)

In oktober kreeg ik verkering met zijn vriend dus we gingen heel vaak wat met z’n 4en doen. In december ging het tussen hem en mijn vriendin uit (mijn verkering was daarvoor al uit gegaan), hij was er echt kapot van en daardoor zijn we heel vaak gaan praten, paar keer weg geweest enz. Super gezellig en voelde gewoon goed & vertrouwd. Maar ik heb dus nooit gezegd dat ik verliefd op hem ben…

In 2 maanden tijd wilde hij nog steeds graag zijn ex (mijn vriendin dus) terug maar die deed heel erg onredelijk tegen hem (ene keer zei ze ook dat ze hem terug wilde, andere keer weer niet, dan weer wel, dan weer niet…) waardoor ik ook weer ruzie kreeg met haar enz.

Inmiddels is hij definitief klaar met haar en hoeft haar ook niet meer terug… Mijn vriendin is ook mijn beste vriendin niet meer, deels hierdoor maar ook door meerdere dingen.
En wij zijn soort friends with benefits geworden… Terwijl ik hem dus nog steeds leuk vind en ik heb dat nog steeds niet gezegd…

In het begin was ik nog wel goed bevriend met mijn vriendin en toen zei ik dus tegen hem dat ik niks serieus wilde als hij zei dat ie dat wel wilde, omdat ik geen ruzie wilde met m’n vriendin…
Dus toen hadden we ‘afgesproken’ dat als er iemand verliefd werd we zouden stoppen omdat we elkaar niet willen kwetsen…

Hij ‘hoeft’ nu geen relatie zegt ie, en ik zeg dat dus ook…
Vorige week waren we gewoon weer gezellig samen weg en ik zat even te appen met een jongen… Dus hij wilde gelijk weten wie het was, of ik hem leuk vond, wie ik leuker vond (hem of die jongen), en een beetje op te scheppen over zichzelf en naar complimentjes te vissen… :stuck_out_tongue:

En hij zei opeens ook hele lieve dingen, dat ik mooi was enz. terwijl hij dat eerder nooit zei… En sinds vorige week whatsappen we ook echt veel meer, en hij wil veel vaker afspreken als eerst…
Aan de ene kant denk ik, ik wil gewoon zeggen dat ik verliefd op hem ben… Maar ik wil hem ook niet kwijt, al is het dan als FWB!
Wat zouden jullie doen?

Je hebt afgesproken dat je zou zeggen als je verliefd werd en nu ben je verliefd.
Ik vind het het eerlijkst als je hem dat nu vertelt.
En begrijp ik het nu goed dat die jongen eerst wel iets serieus wou, maar nu niet meer? Want het zou wel eens kunnen dat hij nog altijd hoopt op iets serieus, maar omdat jij dat niet wou, hij gewoon vrede heeft genomen met wat hij wel kan krijgen… Persoonlijk denk ik dus niet dat hij je zou laten vallen nadat je bekent dat je verliefd bent.
Maar in ieder geval zou ik het niet juist vinden moest je nu gewoon doorgaan als FWB terwijl je eigenlijk verliefd op hem bent. Stel je voor, op een dag komt hij er waarschijnlijk wel eens achter en dan blijkt dus dat je jouw belofte gebroken hebt. Dan pas ben je hem kwijt!
Ik zeg dus: vertel het hem!

Ik denk dat je het wel moet vertellen. Het klinkt alsof jullie sowieso goede vrienden zijn en hij om je geeft. Al wil hij misschien geen relatie, ik denk dat je sowieso voor jezelf beter eerlijk kunt zijn. En wie weet is hij ook wle verliefd op jou, het klinkt in ieder geval wel alsof hij echt om je geeft.

Eerlijkheid duurt het langst en zo te horen zit de kans er dik in dat ook hij meer dan FWB wil zijn