helpp mee....vriendin draagt dezelfde kleding

ik haal kleren bij de coolcat ik vindt ze echt leuk!!!
maar ik vertel altijd aan mijn vriendin wat ik ga kopen en zij is 10
maar dan even later gaat zeggen ik ga die al kopen ik zag het eerder
het is vervelend en dan gaat zij mij na apen
dat is al helemaal niet leuk!
en gaat ze tegen iedereen vertellen ik had hem eerder enzo terwijl dat helemaal niet zo is.

ik wil tegen haar zeggen van dat dat niet zo is enzo over dat gedoe maar ik durf het niet want zij wordt snel boos en dan dumpt ze me en we zijn 6 jaar best friends

mij moeder zegt dat ik niet kleren aan haar moet laten zien die ik wil
want dan wordt ze jaloers en wilt zij die ook.

hebben jullie mischien een tip?
dan zou dat fijn zijn!

gewoon niet meer laten zien, dan ziet ze het vanzelf als je het aan hebt.

Als zij je dumpt vanwege zoiets stoms is het geen goede vriendin vind ik

-de coolcat :’) echt schattig dit-

inderdaad niet meer aan haar laten zien, want dan blijf je dit houden.

ja maar als ze ziet dat ik het aan doe gaat ze het ook weer kopen.
mischien hier ook weer over een tip?

mischien over wat ik kan zeggen tegen haar?

dan ziet iedereen dat jij de eerste was, want jij hebt het al aan gehad, dan is daar dus al geen gezeur meer over.
Verder zou ik je er niet zo druk over maken, vrienden die zo doen zijn geen echte vrienden en aan de andere kant, ze doet je na en kijkt dus tegen je op, vind jouw stijl leuk, is best een compliment toch ?

ja klopt het is waar!

maar iedereen vindt haar de coolste van de klas… gwn echt dom! :flushed:

dus dan geloven ze haar dat zij die eerder had.

ik wil ook klediing die niemand heeft ze heeft bijna alle kleding het zelfde als mij!

en dit is ook waar! : stel voor je hebt vrij en je verteld het wat je wilt en dat gedoe van ik wou die eerder blabla en dan de laatste dag koopt zij die ook en dan vraagt zij waneer doe je die aan en dan zeg je de 3e school dag dat doet zij die de 1e schooldag aan! dus ik heb gezegt dat ik het 2e schooldag aan ga doen maar ik ga het morgen aan doen hoor!

ik heb vlinders in mijn buik voor morgen!

dit gaat echt wel heel ver

waarmee mijn reacties of bedoel jij mijn vriendin

^ je vriendin en het drama dat zij ervan maakt, het zijn maar kleren denk ik dan

Je moet inderdaad gewoon niks meer zeggen, en ik vind het echt heel apart dat ze er zo moeilijk over doet. Niets meer tegen haar zeggen erover, misschien houd het dan vanzelf weer op?

Klinkt als zo’n typisch basisschool drama ding :’)

Maar gewoon niet meer zeggen wat je gaat kopen, en als ze gaat bitchen dan doe je het terug. En als ze dan geen vrienden meer wilt zijn, tja, dan is het dus nooit een goede vriendin geweest.

Zet het tegen haar en als ze niet luistert is ze gewoon raar… Dan laat je gewoon niet meer zien wat je gaat kopen inderdaad, als je nog bevriend met haar wilt zijn.

ja :flushed: zal ik doen
maar ze wou bijna nog mijn zomer jurkje na apen :rage:
ze gaat er een van h&m halen of van coolcat of van allebei we wouden hetzelfde en dus zouden we doen als zij die van h&m koopt koop ik die van coolcat of annders om,
ze zij welke ga jij kopen dan mischien koop ik de andere toen zij ik,
tja dat ga ik niet zeggen (anders gaat zij die kopen)
maar mischien gaat ze ze allebei kopen :rage:

Luister naar je moeder, vertel haar gewoon niet meer wat je gaat kopen.

Edit: En vertel ook niet meer wat je leuke kleding vind.

Ik zou zeggen doen wat je moeder zegt haha

ja ga ik doen bedankt voor reaties

en anders, coolcat, h&m, Primark etc is kleding die zo ongeveer iedereen op die leeftijd draagt, als je apartere kleding wilt moet je het zelf maken of in een minder bekende winkel kopen.

En anders dat wat Soepstengel zegt.