Helpp ! me wimpers !

Nop. Allemaal fabeltjes. Het enige wat je kunt doen is goed voor je wimper zorgen. Dus gewoon net zoals bij nagels, rustdagen houden en je make-up eraf halen als je gaat slapen.

hoe weet je dat zo zeker dan? want op de meeste site’s staat dat het waar is

Omdat het gewoon klinklare onzin is. En internet kan zoveel beweren. Mensen kunnen zoveel beweren. Het is gewoon een fabeltje.

Ik kan jou net zo goed vragen: “Waarom weet je zo zeker dat het waar is dan?” Dan kom jij aan met: “Op vele sites staat dat het waar is.” Maar geloof jij alles en iedereen die wat schrijft op internet? Vaseline is goed voor je lippen. Het beschermt je lippen, maar voor je wimpers is het juist slecht. Het is heel vettig en bovendien zorg je alleen maar voor een rot karweitje om het eraf te krijgen.

er zit helemaal geen verzorgend ingrediënt in vaseline. het zorgt alleen maar voor een vettig laagje, het trekt niet in je lippen/huid/wimpers. het ligt ‘op’ je huid en ook al voelt het dan zachter aan oid, zodra het er weer af is, is er niks veranderd.

Jup, klopt helemaal. Het beschermt je lippen gewoon voor dingen buitenaf. Daarom krijg je geen velletjes. :slightly_smiling_face: Maar bij wimpers die al kapot zijn, valt er niks om te beschermen. En ook bij wimpers die nog ‘leven’ btw.

oke dan

Make up moet je zoiezo van je gezicht afhalen als je gaat slapen. Make up is slecht voor je huid en voor mascara geldt dus hetzelfde. Het beste is om eventjes je wimpers te laten rusten en geen mascara gebruiken. Als ze weer een beetje hersteld zijn kun je het als je wilt gebruiken. Maar ik krijg van jongens te horen dat ze meisjes er veel beter uit zien zonder al die make up. Dus zo erg zal het niet zijn om geen mascara op te doen!

als er alleen maar onzin staat op internet waarom zouden we jou dan wel moeten geloven? bovendien heb jij ook maar van iemand gehoord dat het slecht is, lijkt mij namelijk sterk dat je er persoonlijk onderzoek naar hebt gedaan.

gewoon eraf halen, en voor het slapen vaseline op je wipmers doen, dit herslelt je wipers heel goed. ^.^

Volgens mij helpt vaseline juist niet, omdat dat je wimpers afsluit waardoor er geen zuurstof meer bij kan komen.
maar oké.

ik zou als ik jou was;

• je mascara na een halfjaar/7 maanden weggooien. make-up heeft namelijk ook een houdbaarheidsdatum, en bij mascara is dat - helaas - maar een halfjaar.
  • ik weet niet wanneer je jarig bent, maar er zijn mascara’s die een herstellende werking voor je wimpers hebben. Lancome heeft zo één, het heet Hypnôse Precious Cells. Maar die is best prijzig. (; site;klik
  • Je mascara er ALTIJD afhalen voordat je gaat slapen. anders heb je namelijk nóg meer kans op uitval van je wimpers.
  • Niet teveel mascara opdoen

Oooh heel erg dankjewel. maar ergens op internet heb ik ook gelezen dat vaseline goed voor je wimpers is. :anguished:?

Nou bij mij helpt vaseline gewoon wel hoor :'D Als mijn wimpers er ‘slecht’ aan toe zijn dan smeer ik er een paar dagen elke avond vaseline op en daarna zijn ze weer prachtig.

Jemig, mens. Begin alsjeblieft niet zo, want dan heb ik al hélémaal geen zin meer om mensen hier te helpen. Je weet best wat ik ermee bedoel. Al die informatie sites zijn meestal klink klare onzin. Je moet niet alles geloven wat je ziet. Veel op internet is gelogen en word gelijk overgenomen.

Ik heb het gehoord van een beauty expert. Als je het zo nodig wilt weten.

Als je de mascara op je wimpers laat zitten kunnen je wimpers afbreken.
Dus je moet toch maar elke avond even de mascara van je ogen af halen met make-upremover :slightly_smiling_face:

Even voor de duidelijkheid: er zitten inderdaad geen verzorgende ingrediënten in vaseline, het is idd alleen maar om te beschermen. Vaseline helpt niét om je wimpers voller/langer te krijgen, wél tegen wimperuitval. Natuurlijk gaat dat niet veel nut hebben als je veel mascara op doet, en er dat nog niet eens vanaf haalt.

hoeveel mascara heb je op dan?