Helpp ! me wimpers !

Nou , Ik was bijna nooit me mascara eraf. want dan voel ik gewoon dat er geen mascara erop zit. maar het lijkt nu egt dat me wimpers steeds korter worden en dat ze afbreken. en al denk ik ik was het goed. dan lijk het nog dat ze korter worden en afbreken ;s Heeft iemand hier ook last van ?

Ik zou maar beginnen met je mascara er 's avonds afhalen…

geen id, Up!

De nogal logische tip: wel remover gebruiken. Het is inderdaad zo dat je wimpers kunnen ‘afbreken’ als je dat niet doet.

[i]je wimpers reinigen s’avonds!
en niet abnormaal veel mascara opdoen.

ik gebruik olijf olie als reiniger, en dat is voor mij super.
gewoon een beetje olie in een leeg flesje doen.
een wattenschijfje ff onder de kraan houden,
uitknijpen, druppel olie erop en alles wrijf je er zo af!

het prikt niet in je ogen,
maar maakt je oogleden wel wat vettig,
maargoed,
in je slaap hoef je niet te kijken toch? [/i]

Dankjee, ik gebruik ook wel remover. maar soms denk ik ook dat het aan de mascara ligt. ik gebruik 2 mascara’s , ze breken minder af, het lijkt of ze korter worden. maar dankjewell :slightly_smiling_face:

ik zou gewoon remover gebruiken 's avonds

Een tijdje geen mascara gebruiken?
Of gewoon niet teveel mascara opdoen?
En goed schoonmaken!

goed je ogen schoonmaken voordat je gaat slapen, en dan niet alle kanten op wrijven met het wattenschijfje maar van boven naar beneden.

Je zegt ‘al denk ik ik was het goed’ terwijl je daarvoor zegt dat je je make-up er nooit afhaalt? xD
Gewoon wel doen dus.

“Eigen schuld, dikke bult”. Je moet gewoon áltijd je wimpers schoonmaken. Ook al denk/voel je dat er niks opzit. Je mascara blijft gewoon zitten op je wimpers, ook al voel je er niks van. De belangrijkste reden als je aan make-up begint is: “Doe je het erop. Dan moet je het er ook afhalen. Anders helemaal geen make-up.” Het lijkt me logisch dat je wimpers nu kort worden en afbreken. Gewoon schoonmaken en enorm veel geduld hebben. Wimpers groeien extreem langzaam. Dus je kunt wel degelijk zeggen dat je het hebt verknald voor jezelf.

Tja, ze zeggen niet voor niks dat je goed je make-up eraf moet halen, ook al lijkt het alsof er niks meer op zit.

Gewoon echt alles eraf halen in de avond, misschien voor de zekerheid twee keer? Niet nalaten dat is zonde, want dan heb je straks veel minder wimpers, en ben je daar weer ongelukkig mee.

Waarom zou het een ramp zijn als je voelt dat er niks op zit? Kijk als je wilt dat niemand je zonder mascara ziet, dan zou ik het er alleen op laten zitten bij logeren ofzo. Maar sowieso altijd je gezicht + wimpers reinigen… :slightly_smiling_face:

Haal het er altijd af, als je echt niet wilt dat iemand je ziet zonder mascara kun je je wimpers ook laten verven. Oh en elke avond voor het slapen kun je een beetje olijf olie op je wimpers doen, en dat er de volgende ochtend weer afwassen. Daardoor worden je wimper langer en sterker. (:

een vriendin van mij deed dat ook niet , die mag nou 1 maand geen mascara meer op omdat ze ongeveer nogmaar 5 wimpers heeft, en misschien vaseline erop doen na het eraf halen?

Vaseline werkt echt niet hoor. Dat is maar een fabeltje. :slightly_smiling_face:

dat ze er langer van worden ja, het werkt wel om je wimpers te verstevigen en het zorgt er ook voor dat ze minder snel eruit vallen