Helpp! Hoe moet ik het vertellen?!

Hoi iedereen

Ik ben een meid van 19 en ik heb een paar dagen geleden dermals laten zetten (piercings) in mijn heup. Al jaren liep ik met dit idee rond en ik wou het deze keer echt gewoon doen. Had het een tijdje geleden al helemaal uitgepluisd en toen heb ik gewoon besloten het te doen omdat ik het heel graag wou.

Nu is het probleem dat mijn moeder extreem anti-piercing is en ik durf het haar niet te vertellen. Ik weet dat ik haar geen verantwoording beschuldigt ben aangezien ik al volwassen ben maar ik wil het liever niet geheim houden tegenover haar.

Help aub! Hoe kan ik t haar het beste overbrengen? Want ik wil echt niet dat ze tegen me uit gaat vallen of tegen me gaat schreeuwen of dat ze helemaal overstuur wordt.

AUB NIET CITEREN ik haal dit vanavond weer weg ivm herkenning.

Alvast bedankt xxx

er rustig over beginnen , iets als: mama, ik wil je even iets vertellen. ik weet niet of je hier blij mee zult zijn maar ik ben er heel gelukkig mee, dus wees alsjeblieft niet boos.
en dan het gewoon zeggen
ik zou het zo snel mogelijk doen! dan zit het er maar op
succes! :sob::muscle:

Bedankt voor je reactie. :slightly_smiling_face:
Ik wou inderdaad wel zo beginnen alleen ik ben heel bang dat ze gelijk naar me gaat schreeuwen als ik het opbreng.
Zelf dacht ik eraan om een brief naar haar te schrijven of is het beter dat persoonlijk te vertellen?

Ik mocht ook geen piercings van m’n ouders, maar heb het uiteindelijk wel gedaan omdat ik vind dat het mijn lichaam is en ik ermee mag doen wat ik wil. Oke, dit moet je natuurlijk niet zo zeggen, haha. Ik zou zeggen dat je na, een hele afweging van voor- en nadelen, ervoor hebt gekozen om het tóch te doen aangezien je er gelukkig van wordt, je het mooi vindt en je ook je eigen beslissingen wil maken. Zoiets? Iig, succes, het komt vast goed, ze kan niet voor altijd boos blijven. :stuck_out_tongue:

een brief is inderdaad ook een heel goed idee
dus als je je daar fijner bij voelt, wat ik kan begrijpen :wink: , zou ik dat doen!

Maar als ze het niet ziet, waarom zou je het dan vertellen?

Want ik kleed me soms om waar ze bij is en ik heb liever dat ze het dan gewoon weet in plaats van dat ze het ineens ziet en tegen me flipt.

Bedankt iedereen voor de tips. Ik ga het haar nu vertellen. Wish me luck…

Hoe reageerde je moeder?

Ik heb er net uitgebreid met mijn moeder over gehad. Uiteindelijk was ze niet heel erg boos geworden, in het begin was ze wel een beetje van ‘o god hoe kon je dat nou doen?! wil je littekens krijgen ofzo?!’ maar uiteindelijk ging ze toen zelf met mij op internet zoeken van hoe ik het kan verzorgen en vond ze de piercings best mooi. :slightly_smiling_face: Ze is alleen bang dat ik er lelijke littkens aan ga overhouden en ze vond het jammer dat ik het niet eerst met haar besproken had.

moooi dat ze niet superkwaad is geworden :wink:
echt goed dat je het haar hebt verteld!

Dankjewel! Ik wou dat ik het eerder had verteld maar ik was zo bang! Ik dacht echt dat ze me zou gaan schreeuwen of preken ofz :cold_sweat:

:sob::muscle:

Rustig beginnen is het beste denk ik :slightly_smiling_face: En daarna zeggen dat je het heel graag wilde enzv. Je bent tenslotte 19 Dus dat komt wel goed xx :slightly_smiling_face: