Helpen

Hi,

Ik ben bijna 16 jaar en ik ben verliefd op een jongen van 17. Laten we hem O. noemen. Door bepaalde omstandigheden hebben we allebei een kut situatie waar we allebei in zitten. O. heeft flink wat te voortduren gehad, meerdere keren uit huis gezet en hij heeft er voor zichzelf echt een zootje van gemaakt. Zoveel mensen proberen hem te helpen maar hij accepteert het niet want het heeft voor hem ‘‘toch geen zin meer’’. Hij houd iedereen een beetje buiten zich (komt ook door zijn drugsgebruik, hij gebruikt dat als ‘‘zelfmedicatie’’. Hij lacht alles een beetje weg maar als je beter op hem let zie je dat hij denkt dat niemand om hem geeft. Ik wil graag wat dichter bij hem komen te staan. Hij zit nu 4 weken in een afkickkliniek en als hij terug is wil ik hem graag kunnen helpen ofzo. Heeft iemand een idee hoe ik wat dichter bij hem kom? Al zou ik hem alleen maar kunnen helpen en hem het gevoel geven dat er mensen van hem houden. Want dat is zo .

je kunt hem wel laten zien dat je om hem geeft maar je moet je er niet aan mee laten slepen. Aangezien je zelf ook met een kutsituatie zit moet je dat niet laten gebeuren. je kunt heel makkelijk meegesleept worden hierin.

Maar hoe laat je dat zien aan iemand zonder dat het nep voor hem overkomt en slijmerig? Want ik heb het idee dat hij dat gaat vinden…

Ja omdat ik ook zo graag hem wil helpen en hem leuk vind laat ik me er nu al heel erg in mee slepen

In dat geval lijkt het me verstandig om dit niet te doen. Als je hem leuk vindt wordt je erin meegesleept en het lijkt me niet de beste persoon om iets mee te beginnen of om überhaupt leuk te vinden

Waarom?

-

Omdat je dan jezelf met extra problemen opzadeld terwijl je nog 16 bent. Je bent 16 dus het wordt waarschijnlijk geen jongen waar je je hele leven bij gaat blijven. Dus dan kan je er beter niet aan beginnen, bespaart je een hoop moeite. Haal jezelf van die roze wolk af aub. Dan zie je vanzelf dat je dit beter niet kunt doen.