Helpen slaappillen tegen vermoeidheid?

Dag iedereen
Mijn vraag is dus of slaappillen helpen tegen vermoeidheid. Want ik ben kei moe want ik heb koorts en ik probeerde gisteren en vandaag al heel de dag te slapen, maar dat lukt me niet. Nu vroeg ik me af of een slaappil daartegen helpt. Ik gebruik nooit pillen dus ik heb geen idee.

Danku

Hangt ervanaf hoe zwaar de pil is lijkt me? De pillen die je gewoon bij de drogist kunt kopen zijn natuurlijk minder zwaar dan eentje die je van de dokter kan krijgen.

Slaappillen daar blijf je het best zolang mogelijk vanaf , schijnt heel erg verslavend te zijn , is niet echt gezond …

Ik zou niet aan slaappillen komen.
Meestal zet ik de tv zachtjes aan, gordijnen dicht en lekker liggen.
Want gewoon rust houden is ook nodig om over de vermoeidheid heen te komen.
Goed eten en drinken en je zult je snel beter voelen.

Je kan beter melatonine proberen dan meteen aan de slaappillen te gaan, die overigens niet om een scheet worden voorgeschreven omdat ze verslavend werken. Je kan het beter gewoon op eigen kracht doen

^ Slaappillen worden idd niet zo snel voorgeschreven. Ik gebruik wel slaappillen en slaap er wel goed door s’nachts maar ben overdag nog wel moe. Weet trouwens niet of dit echt aan de slaappillen ligt of aan iets anders…

Nee, echte slaappillen werken NIET tegen vermoeidheid. Melatonine pillen kun je beter pakken, deze zijn minder zwaar, en je slaap is toch nog ‘natuurlijk’ zeg maar, waardoor je de dag erna beter uitgerust bent.

Lees een boek, kijk een film, blader de stars of een ander tijdschrift door maar gebruik geen slaappillen. als je er eenmaal aan begint kun je er verslaafd aan raken en zonder slaappillen kan je heel moeilijk, bijna niet meer in slaap komen!

lijkt me niet. Je kunt beter gewoon elke dag ongeveer rond dezelfde tijd naar bed gaan en opstaan en daarnaast niet te veel doen voordat je gaat slapen. Energiedrankjes lijken me ook niet echt goed :slightly_smiling_face:

Slaappilen verwoesten je als de hel. Not funny. Ik slik zelf melatonine, omdat ik geen heftige slaapmedicatie wil slikken. Ik moet eerlijk zeggen dat het wel een beetje werkt. Maar goed, uit onderzoek was ook gebleken dat ik het uitmezelf pas rond 4 uur snachts aanmaak.

Slaappillen zou ik nooit op eigen houtje gaan slikken, wil je dat serieus overwegen dan zou ik eerst even langs de huisarts gaan.

Zoals de andere meiden zeggen, het homeopathische middel melatonine kun je daarom misschien beter slikken, dat is een rustgevend middel.

Maar als je ziek bent en daarom niet kunt slapen weet ik niet of je het wel nodig hebt. Ik zou eerder wat extra vitaminen slikken en eten om er op die manier bovenop te komen. Beterschap!

Gewoon rustig aan doen. Gezien je verhaal heb je er nog maar net een paar dagen last van, dus absoluut geen reden om ook maar iéts te gaan slikken. Als je griep hebt ben je gewoon continu moe. Ga lekker in bed liggen, telefoon uit, boek erbij, olympische spelen aan als je dat leuk vindt, pot thee ernaast en lekker relaxen! :slightly_smiling_face: Komt allemaal vanzelf goed.

Niet alle lichaamseigen stoffen kunnen weinig aanrichten hoor :stuck_out_tongue: Dan zou je ook zomaar schildklierhormoon of corticosteroiden of zo kunnen gaan slikken, ook hartstikke lichaamseigen, maar dat kan je toch maar beter niet doen als je t niet nodig hebt :stuck_out_tongue:
Maar melatonine kan idd weinig kwaad volgens mij ; )