Helpen In Het Huishouden.

Ik ben eens nieuwsgierig naar wat jullie doen in het huishouden.
Helpen jullie mee uit eigen wil of omdat het moet?

Uh, ik help me moeder meestal met koken. Maar dat is uit eigen wil, ik heb geen verplichte taak in het huishouden.

Ik doe mn eigen was en stofzuig mn eigen kamer.
Uit vrije wel, want anders duurt het een week voordat ik dat ene shirt heb en ik wil niet dat anderen op mijn kamer komen.(ik heb ook vaste plekken voor spullen)
Verder moet ik dan ook weleens afwassen. Das altijd met tegenzin.

Ik moet wel me eigen kamer stoffen en stofzuigen en verder kook ik soms omdat ik dat gewoon leuk vind.

Ik kook wel eens, vind ik leuk. En ik moet gewoon mijn kamer een beetje bijhouden, dus af en toe stofzuigen en zo, de rest doet mijn mutti.

ik hielp altijd wel mee.
maar nu niet meer :]

Ik doe echt geen ruft. Na veel aandringen ruim ik af en toe mn kamer op, maar koken, beneden stofzuigen, de was, strijken e.d. doe ik niet. Soms wel effies tafel dekken en 1 x per jaar hang ik de was op verder ben ik gewoon een lui verwend stinkvarken die het in haar eentje niet gaat redden :flushed:

Ik moet mijn eigen kamer bijhouden (eigenlijk XD)
daarnaast help ik met de tafel dekken en afruimen, en moet ik 1x in de week koken. Op maandag de vaatwasser uitruimen, en dat doe ik wel met tegenzin [a].
Als ik vakantie heb en mijn moeder niet, beneden stofzuigen

maar eigenlijk moet ik meer gaan doen van mama

toen ik afgelopen zomer voor het eerst 2 weken alleen thuis was, besefte ik dat mijn ouders echt super veel altijd moeten doen. Ik werktte toen ook 40 uur in de week en daarna moest ik savonds telkens nog boodschappen doen, koken, de was etc. etc.

Sindsdien help ik ook veel meer mee haha. Ruim nu telkens de tafel af en help pap mee met de afwas. Ik help met het koken of kook zelf. Ik help met de was en doe mijn eigen kamer natuurlijk.

helemaal nix,
soms mn kamer opruimen
maar mn ouders willen dat ik toch wat meer gaan doen

Ik help mee, soms uit vrije wil
Ik ben nu hele dagen thuis en mn moeder werkt dus vind ik het vrij normaal dat ik bepaalde dingen doe. Als ik straks weer naar school ga zal het ook wel weer minder worden maar dan zal ik evengoed nog wel meehelpen denk ik.

leuk om een te horen van anderen!

ikzelf ruim wel mn eigen kamer op (vegen,stofzuigen,alles op zn plaats) en de tafel dekken doe ik ook soms.
mama wil toch dat ik veeeel meer help want zogezegd doe ik niks. dat is nu ook niet waar, maarja, mama’s…
ze wil dat ik af en toe de afwas doe, veeg rond de kattenbak (daar ligt het altijd vol met kattenbakkorrels), de katten eten geef, de tafel grondig afruim etc. ik heb daar helemaal geeeen zin in :pensive:
maar ze wordt het egt wel beu dat ik niks wil doen uit eigen wil. okee ik weet dat het veel werk is maar toch heb ik er geen zin in. oja ze vind ook wel dat ik wat meer mag strijken en interesse hebben in koken (heb ik dus ook niet)
ikben best zielig. :grin:

was vouwen en boodschappen doen ,en oja 1 keer in de week de woonkamer stofzuigen:P niet zo veel

Moet vuilnis buitenzetten
Afwassen
Badkamer/WC schoonmaken
Kamer opruimen

en alsnog word ik voor nietsnut uitgemaakt

ik doe echt alles, omdat mn ma fulltime werkt :kissing:

Tafel Dekken,
Bed Verschonen,
soms, als ik 's middags als eerste thuis ben : afwasmachine uitruimen.
heel soms koken/stofzuigen.

Stofzuigen en dweilen, vaatwasser uit- en inruimen.
Soms een beetje helpen met koken.

Maar ik doe het nooit met tegenzin, want ik krijg er altijd wat voor =)
Ik krijg sowieso al heel veel van mn moeder, dus vind ik dat ik ook wel iets terug mag doen.

4x in de week de hond uitlaten

niks ;$

mijn kamer en mijn badkamer schoon houden (en schoonmaken :stuck_out_tongue:), de afwasmachine, de honden uitlaten (niet altijd), en ik doe uit mezelf ook wel eens gewoon beneden schoonmaken.
Oh, en soms mn eigen kleding strijken.

mn ouders willen ook nog dat ik meer ga doen.(ik zeg: dáág)

Wat doet iedereen hier eigenlijk wenig. 0_o…