help!

Hi meiden,

Ik heb zondag een heel belangrijk optreden met m’n musicalopleiding.
Maar gister begon ik al erge keelpijn te krijgen en vannacht kwam de hoofdpijn en de verstopte neus er ook nog bij, heb hierdoor bijna niet geslapen. Ik moet zondag (eigenlijk zaterdag al, bij de generale repetitie), kunnen zingen. Heeft iemand tips waardoor het snel(ler) over gaat? Of tips waardoor ik makkelijker kan slapen met dit? Of misschien een manier waardoor ik toch kan zingen? Ik hoop op reacties want ik moet hier van af!

xxx

Strepsils zo vaak als mag nemen.
Thee drinken en NIET praten. En al helemaal niet gaan fluisteren!

Ik kan je niet garanderen dat het dan over is, maar dat deed ik altijd.

Kaloba halen bij de drogist! gaat het sneller van weg (:
stepsils en trachitol enzo werken allemaal voor geen meter joh. dat verdoofd even, maar verder…
en thee met honing si ook goed voor je.

En veel stomen zodat,sorry het klinkt vies, het snot uit je neus kan lopen. En dan snuiten met een tissue

Wat naar zeg! Zal het ook niet een beetje de spanning zijn? Door spanning worden dit soort kwaaltjes ook vaak erger. Dus: thee met honing, Kaloba, rust, rust, rust, niet praten/fluisteren, proberen te ontspannen en te ontstressen en zodoende je niet druk proberen te maken over de voorstelling en of je al dan wel of niet in staat bent dan te zingen. Hoe meer druk hoe erger het gaat worden:).

strepsils en isla halen.
veel thee drinken met honing.
veel om bed liggen en SLAPEN!!! het belangrijkste natuurlijk.

heel veel water drinken helpt op langere termijnheel goed, dan zweet je alles er snachts uit, veel fruit eten en keelsnoepjes eten :stuck_out_tongue: succes!