Help!

Een vriendin van mij is echt extreem erg bezig met haar gewicht.
Ze wil namelijk vanaf morgen extreem streng gaan lijnen.
Dit is haar plan vertelde ze me net:
Dinsdag: Alleen soep.
Woensdag en donderdag:
O: magere yoghurt
T: appel
L: magere yoghurt
A: magere yoghurt

Vrijdag: Alleen brood
Za en Zo:
O: magere yoghurt
L: magere yoghurt
A: magere yoghurt

Ze wil hiermee 5 kilo afvallen, maar ja ik zei al dat ze dat niet moest doen, omdat het hartstikke ongezond is, maar ik kan niet tot d’r door dringen. Iemand een idee hoe ik haar echt duidelijk kan maken dat dit niet gezond is?

Ze wil hierbij ook 4 dagen gaan fitnissen

Ik heb ook een vriendin, die in een jaar door ongezond afvallen heel veel is afgevallen. Ze woog 72, een beetje te zwaar. maar nu nog maar 56 kilo. Ik maak me zo’n zorgen over haar. Verder begon ze met extreem veel sporten en andere mensen ‘feeden’ zodat ze zichzelf niet slecht hoeft te voelen. Ze eet smiddags alleen nog maar een appel en sochtends ook alleen een bakje yoghurt. vZodra ze snoept of iets meer eet zegt ze dat ze zich super rot voelt en vraagt ze heel aandacht. Ik moet haar dan de hele tijd weer ompraten dat dat niet erg is maar ‘normaal’. Ik word er gek van en merk dat het invloed heeft op onze vriendschap en op mij.

Ik merk dat het helpt om over mezelf te beginnen en voorbeelden te geven en tegen haar te zeggen dat ik trots op haar ben als ze meer eet.

Als je het echt niet weet zou ik gewoon haar ouders waarschuwen, die zijn erbij als ze avond en ontbijt eet.

Jaa dat is opzich wel een goed idee, maar ik ben bang dat ze dan helemaal niks meer met mij te maken wil hebben. :S En ze doet meestal toch wat ze wil en laat zich niet gemakkelijk tegen houden

misschien eerst eens kijken of ze het daadwerkelijk volhoudt? of dat ze ook door heeft dat het echt niet te doen + heel ongezond is?
zoek eens wat artikelen over jojo’en, en het feit dat hoe strenger je lijnt, hoe sneller het er weer aankomt. door de spaarstand…
proud2bme is wel een handige stie

woont ze dan al alleen? Ik zou zoiets nooit mogen van mijn ouders…

Tsja ze heeft vaak last van d’r buik en dat gebruikt ze als excuus, dan is haar ouders waarschuwen misschien toch het beste.

Lukt dr toch niet. Oke misschien wel grof ofzo, maar dit houdt ze eigenlijk echt niet vol, hooguit een dag misschien. En zoals mopjke12 zegt, je komt vaak juist extreem weer aan. Ze moet haar levensstijl aanpassen, “effe dieeten” gaat niks helpen als je niet consequent beter voor jezelf gaat zorgen…

ik heb ook zo’n vriendin, opeens zei ze dat ze haar eten wilde uitkotsen en vet weinig wilde eten… ik maakte mij helemaal druk, ze had het maar een paar dagen volgehouden en volgens mij niet eens gekotst. godzijdank.

Maar volgens mij val je er ook niet eens veel mee af, denk hooguit 2 kg. Of heb ik t nou helemaal mis?

Blijf natuurlijk ongezond.