help!!

oke ik en mijn vriend willen sex met elkaar maar dat word volgens mij 1 grote ramp. we willen het allebei maar ik vind het gwn zo spannend dat ik me niet kan ontspannen. ik ben bang dat hij me pijn zal doen ook al wil hij dat absoluut niet

please tips en alsjeblieft geen flauwe reacties
alvast bedankt x

weetje zeker dat je er wel klaar voor bent? want zo kom je op mij niet over.

Ik zou een paar maanden wachten. Tenminste: ik was ook zenuwachtig, maar je voelt het wanneer je er klaar voor bent en als je het nu al een grote ramp noemt lijkt het me dat je er niet klaar voor bent.

Lijkt me inderdaad geen goed idee om nu al seks te hebben. Als je er nu al zo over denkt…

ja ik ben er zekerweten klaar voor maar mijn leven haat mij ik ben enorm faalangstig ik ken deze jongen al sinds ik 7 ben hij is meer dan mijn vriend hij is mijn beste maatje ik vertouw hem we hebben nu een half jaar we praten er gwn over sex enzo maar ik weet gwn niet zo goed hoe het moet ik weet het wel maar theorie is altijd anders dan praktijk:P

Hoe ver ben je al gegaan? Heb je hem al afgetrokken of iets?

ja we hebben alles verder al gedaan alleen nog geen sex

Ik denk dat je er een te ‘‘big deal’’ van maakt. Ik bedoel, je hebt dat ook al gehad, dan is dat laatste niet zo moeilijk meer. Gebruik je condoom of pil?

condoom

Nja, ik heb niet echt tips om je te ontspannen, probeer hem te vertrouwen. Hoelang heb je met hem? Ik bedoel, het is je beste vriend, die wil jou toch geen pijn doen?

we hebben meer dan een half jaar

massage van te voren met wat rustgevende muziek ofzo?

je moet je zowieso totaal op je gemak voelen bij hem, anders ben je te gestresst. Ik zou nog even wachten als ik jou was, je klinkt nog een beetje onzeker.