Help!

3 dagen geleden was ik mezelf aan het motiveren om gezonder te eten en drinken, en bewegen. Daar was ik dus meteen mee begonnen.

Nouja tot nu toe lukt het prima, totdat mijn mama thuiskomt met heeeeelveel tassen vol boodschappen. Ze doet altijd boodschappen voor een week.

Nu is het zo, elke keer dat er boodschappen komen is het weer meer en ongezonder.

Ik ging helpen met uitpakken. Echt . welgeteld 14 zakken chips, daarnaast nog toostjes en allemaal zooi voor erop, zakken snoep en toetjes, Donuts, nou noem maar op. Oke en appels en bananen.

Wat moet ik ermee? gewoon laten liggen en het laten verrotten zodat het duidelijk wordt dat er veel te veel is? iedereen hier wordt dik, logisch. maar ik wil niet knappen over een paar jaar.

Tips?

Ja dat lijkt me wel het goede plan, maar ik ben niet de enige in dit huishouden maar wel de enige die er iets aan wil doen. En die boodschappen kosten zoveel geld dat als het overblijft dat ik me schuldig ga voelen. 2 zakken chips op een dag is al niet normaal, en dan nog snoep koeken en toossjtes erbij en frisdrank…

Als je het moeilijk vind om er van af te blijven. Spreek dan af met iedereen jij jou thuis dat jullie die ongezonde troep op èèn plek neerleggen wat je niet meteen liet liggen;) Zodat je er niet telkens mee geconfronteert word.

praat erover met je ouders, waarschijnlijk snappen ze het wel.

Als jullie met zijn allen gaan letten op wat je eet word het ook makkelijjker…