Help!

Hallo,
Ik ben Pauline.
Mijn beste vriendin Y. Had een vriendje J.
Ik was op een feestje, daar was J. ook, Y. niet. Ik had wat drank op en was niet helemaal nuchter, ik heb wél bewust met J. gezoend. Ik wilde het zelf aan Y. vertellen, maar twee meisjes waren me voor die ons hadden gezien op dat feest…
Ze vroeg aan mij of het waar was, en ik zei natuurlijk ja. We hebben nu hele erge ruzie, en het is uit met haar en J.
J. Wilde voor dat wij hadden gezoend het al uitmaken, omdat ze belangrijke dingen vergat van hem.
Ik wil dat het zo graag weer goedkomt, ook al heb ik zo’n domme fout gemaakt, door met haar (ex)vriendje te zoenen, ik heb ook heel erg spijt…
J. Vind mij nu leuk, hij zei dat die dat al vond voor dat we hadden gezoend, en hij is geen player, want ik voelde het ook al aankomen, we waren heel close, en hij sprak meer af met mij dan met Y.
Maar ik weet niet wat ik moet doen iemand ideeen? please, help!

hieronder staat hoe het gekomen is:

Y. Kent J. eigenlijk via mij:
Ik vond hem leuk, en praatte dus heel veel met hem via msn maar ook op school. Ze vroeg heel vaak wie dat nou was en zat hem na te kijken, ze vroeg zijn msn en ik gaf die met me domme kop. Zo hebben ze elkaar leren kennen, ze wist dat ik 'm leuk vond.

Liefs,

Als je de vriendschap met je vriendin wilt behouden, zou ik nu absoluut geen relatie met J. beginnen want dat zal ze zeker weten niet gaan waarderen. En hij kan wel zeggen dat hij het al uit wilde maken, maar voor haar telt dit natuurlijk het zwaarste mee. Persoonlijk zou ik niks meer met de vriendin te maken willen hebben die gezoend heeft met mijn vriend waardoor het uitging, maar misschien is jouw vriendin vergevingsgezinder en wil ze nog wel vrienden met je blijven.
En als je een relatie wilt met die jongen (die met niet erg trouw lijkt, kijk maar naar dat wat er gebeurt is) dan kan je de vriendschap met die vriendin wel vergeten.

Maar ik heb er echt spijt van, maar ik wil zelf toch ook gelukkig zijn en dat wil ik ook zijn met een jongen in mijn leven…

wauw je doet wel erg je best om het goed te praten.
ik vind het niet gek dat zei niets meer met je te maken wilt hebben.
je hebt het nota bene bewust gedaan,
zei had hem en jij jou hem. erg laag.

Als mijn vriendin met m’n vriend zou zoenen… I’d kill her, and him too.
Maar leg haar uit dat je echt heel erg dronken was, dat je er echt spijt van hebt en dat je het nevernooit meer zal doen.
En als je je vriendschap wilt redden, zul je die J. toch echt moeten uitbannen.

c1993, Natuurlijk doe ik mijn best, omdat ik het goed wil hebben.
Ik denk ook dat als ik in haar schoenen zou staan, me echt woest zou voelen, maar ik ben wel verliefd op die jongen…
Aan die verliefdheid kan ik niks doen

Erato, hoe moet ik hem uitbannen, ik zie dat niet echt voor me, als ik verliefd op hem ben…

Wat je gedaan hebt is verre van slim, ik hoop dat je dat inmiddels door hebt. Het is allemaal leuk en aardig om er van uit te gaan dat als het minder goed tussen twee mensen werkt, het niet meer erg is om daar tussen te komen, maar dat is het natuurlijk wel.
Je vriendin is met reden boos. En blijft ook nog een tijdje boos. Je kunt haar alleen de situatie uitleggen en hopen dat ze je over een tijdje weer accepteert, maar dat tijdje gaat waarschijnlijk wel lang duren en dat is behoorlijk logisch.
Je hebt je vriendschap toch al verpest, dus ga vooral verder met J. Bedenk alleen wel dat het voor hem simpel was om Y te bedriegen, en dat dat bij jou niet heel veel anders hoeft te zijn, ook al is hij geen player. Geniet er van, maar doe zoiets asjeblieft nooit meer.

Vriendschap gaat voor vriendjes, toch?

True

Je moet hem echt vergeten. Als je wil dat het weer goed komt tussen jou en je vrienden, dan MOET het.
Je kan niet allebei hebben, dat werkt gewoon niet.
En vriendschap gaat idd voor vriendjes.