Help?

meiden, ik moet dit even kwijt en misschien dat jullie mij kunnen helpen.

• mijn moeder heeft sinds juli 2010 een vriend, maar nu zegt ze steeds dat ze twijfelt enzo. en dat doet mij pijn enzo, omdat ik heel van mijn moeder, haar vriend, en zijn kinderen (zoon van 14, dochter van 17) houd. ik wil niet dat het overgaat, want ze willen samen wonen, maar net kwam eruit dat ze twijfelt omdat er een paar dingen zijn, ik wou het niet weten omdat ik anders heel ongelukkig word. maar ze vertelde dat hij iets teveel drinkt, ik weet dat hij wel van bier houd, en ik zie zelf ook wel dat hij veel bier drinkt, maar ik merk niet dat hij dronken word. en mijn moeder vind van wel. dus ik zei dat ze met hem moest praten, zegt ze dat ze dat al vaker heeft gedaan, en dat 't niet tot hem doordringt, en ook dat (oké dit zeg ik liever niet maar 't moet) dat hij moeite heeft met klaarkomen ik dacht eerst van dit hoef ik niet te weten maargoed, ik wil gewoon niet dat ze het afkapt. want hun betekenen de wereld voor me. wat kan ik nu doen? dit is de allereerste keer dat ik gelukkig ben in mijn hele leven, en mijn zegt dat ze twijfelt, dus ik zeg ook dat ze erover na moet denken, en ja. ik weet het gewoon even niet… elke keer als ik eraan denk, dat er een kans is dat ik hun nooit meer zie/spreek/hoor, dan krijg ik gewoon tranen in me ogen!

Moeilijk is dit. Je moet wel begrijpen dat zij dus niet helemaal gelukkig is met hem. Ze kunnen samen erover gaan praten.

Ik vind het trouwens onzin dat van klaarkomen :pensive:

ja van dat klaarkomen is dat hij een sexprobleem heeft, al zijn hele leven…
en ik snap mijn moeder ook niet, ze moet dat maar accepteren maar dat
doet ze blijkbaar niet, maar ze zegt dat ze er ook aan wil werken, maar hoe?

als dat alcoholprobleem nou maar verminderd/weg is dan is ze al way happier.
hoe moeten we dit aanpakken?

relatietherapie ?

dat is wel een optie ja, maar ik denk dat niet dat dat gaat werken,
vanwege zijn alcoholprobleem, dus dan stemt ie er denk ik niet mee in…

up.

niemand?
(’:

Dat van dat klaarkomen vind ik inderdaad wel een beetje raar ^^
Maar verder, ik snap dat je moeder zich eraan ergert als hij vaak te veel drinkt, en dat dat niet doordringt. Mijn moeder kan zich hier zelf ook heel erg aan ergeren bij mijn vader (niet dat hij alcoholist is, maar hij kan wel vaak te veel drinken). En je weet natuurlijk niet of dat alles is, misschien voelt het voor haar gewoon niet helemaal goed.
Ik snap dat jij het heel vervelend vind als ze de relatie zou breken, maar van de andere kant is het wel haar keuze, zij moet gelukkig met die man zijn. Maar als je het goed kan vinden met hem en zijn kinderen, wil het toch niet zeggen dat je ze niet meer spreekt als het uit zou gaan? Kun je dan niet gewoon af en toe langs gaan ofzo? Succes!

me moeder zegt altijd alles tegen me, want ze vind me er oud genoeg voor.
en ze zegt ook dat dat de enige 2 dingen zijn.

Okee. Maar als het uit zou gaan, dan kun je toch evengoed contact hebben met die man en zijn kinderen, of niet? Je geeft zelf aan dat je veel van hen houdt, dus dan neem ik aan dat je wel een goede band met ze hebt. Dan zou je toch evengoed met ze om kunnen gaan?

hmm dat weet ik niet, ligt eraan, ligt aan de manier waarop het uitgaat.
maar heb je nog tips voor zijn alcoholprobleem?

Uhu, ik snap dat het dan inderdaad moeilijk is ja.
Nee sorry, ik weet het ook niet, mijn moeder heeft zelf wel eens tegen mijn vader gezegd dat als hij nog een keer dronken wordt, dat ze vertrekt of dat hij kan vertrekken. Ik kon me zelf ook niet voorstellen dat het ‘alleen’ daarom uit kon gaan. Dus daar heb ik eigenlijk geen tips voor, omdat het hier niet veel anders is, sorry!

okee, maakt niet uit…

Wat ik geleerd heb: meng je nooit in de relatie van je ouders

Je kan nog steeds contact hebben als zij elkaar niet meer zien. Als ze echt zoveel voor je betekenen, zou dat niet moeilijk moeten zijn.

Up! : )

thankyou, girl (:

Ik snap wel dat ze twijfelt, ze hebben pas 3 a 4 maanden een relatie. Misschien twijfelt ze wel omdat ze er nog niet klaar voor is om bij hem in te trekken? Misschien moet ze eerst wat zekerheid hebben:).

okee hihi, je stelt me al wel wat gerust.
want hier had ik nog niet aan gedacht.

donderdagavond hebben ze een soort van date.
ze gaan dan praten over de issues die spelen in hun
relatie, en nemen dan een beslissing of ze verder willen
of niet, ik hoop van wel. want de vriend van me moeder,
en zijn 2 kinderen zijn vet belangrijk voor me…

dus hopen maar…

Dit is wel lastig. Ik hoop voor jou dat het niet over gaat. Maar misschien kan je er met je moeder over praten? Ik weet het ook niet, succes ermee!
(anders beschouw je dit maar als een up)