Help!

Hey gurlies

Ik had vroeger dik haar, maar dat is het nu niet meer. Mijn haar is heel erg dun en ik kan er letterlijk niets mee doen. Heeft er iemand goede tips?

Alvast bedankt x

Even naar je dieet kijken. Heb je ook zwakke nagels? Die twee gaan hand en hand namelijk en kunnen wijzen op een slecht dieet/slecht gestel.

bedankt voor je reactie!

Ja je voeding inderdaad, of is er misschien iets met je gezondheid aan de hand waardoor je haar uitdunt?

Naast voeding en gezondheid, waar ik allebei zeker eens met een huisarts over zou gaan praten…

Verf, stijl, krul en/of bleek je je haar veel? Kan ook zijn dat je haar veel dunner lijkt dan het eerst was, omdat het beschadigd geraakt is door hoe je het behandeld hebt. Het beste kun je dat eens bij een kapper vragen (kijk ff online welke goed is en niet te duur) en dan kan die je haar misschien gelijk knippen zodat gespleten/afgebroken haar eruit geknipt is.

Ik spreek zelf ook uit ervaring, ik heb een tijdje erg veel haren verloren. Ik ben hiermee naar de huisarts geweest en er zijn altijd verschillende oorzaken voor zoiets. Volgens mijn huisarts kan het, zoals hierboven al genoemd, liggen aan je dieet, maar vaak kan het ook liggen aan een periode van stress, een tekort aan bepaalde voedingsstoffen of simpelweg aan het seizoen.

Bij mijzelf bleek het te liggen aan een tekort aan vitamine B12. Ik moet hierdoor iedere dag extra B12 slikken en regelmatig op controle komen om het B12 niveau in mijn lichaam te controleren. Ik ben, nu ik dagelijks extra B12 slik, echt het verschil gaan merken. Ik verlies veel minder haar en merk dat ik nieuwe haren terug krijg.

Daarom wil ik je ook graag de tip geven om even langs je huisarts te gaan, wanneer je je er erg zorgen over maakt. Wellicht komt er iets uit.

Succes!

Ik heb dit ook, kreeg een speciale shampoo van de huisarts paar jaar terug. Heeft niet echt geholpen vind ik, maar ik heb ook niet extreem dun haar. Mijn probleem is dat ik veel last heb van haaruitval. Weet iemand hier iets tegen?