help!

ik vind een jongen leuk we zitten op dezelfde school maar het probleem is dat mijn vriendin het een beetje verpest heeft want ze heeft tegen hem gezegd dat ik hem leuk vind en ze gaat telkens tegen hem praten (niet op een normalen manier) :dry: terwijl ze elkaar niet persoonlijk kennen (hij heeft ook vaak gezegd dat hij het raar en vervelend vind als iemand net doet alsof ze hem kennen ) ik denk nu dus dat hij mij nu ook raar gaat vinden omdat ik altijd bij haar ben .
ik ken hem ook niet persoonlijk ik ken hem alleen omdat ik hem vaak heb gezien en omdat hij nu bij mij op school zit hij ken mij dus ook alleen van school en omdat hij mij vaak ziet op school . weet iemand iets wat ik kan doen om meer met hem in contact te komen en misschien vrienden te worden ik heb wel een klasgenoot die goed bevriend met hem is dus miss kan zij helpen maar weten jullie een manier

Bespreek dit met je vriendin. Misschien kun je een keer samen met die jongen iets gaan doen om elkaar te leren kennen/ hem meevragen in een groep?

Waarom gebruikt bijna niemand meer interpunctie? Is het zo moeilijk om af en toe een keer een punt, komma en hoofdletters te gebruiken?
En dit inderdaad met je vriendin bespreken, waarom ze dit deed?