Help!

Hey,
Ik speel al enkele maanden een verslavend RPG spel, waarin ik zegmaar een ‘hoofdaccount’ heb en een ‘bij account’. Dat laatste account bestaat dus zegmaar niet, maar ik heb inmiddels al teveel leugens verteld, waardoor ik echt lijk op een bestaand iemand. (Man van 24 jaar, met werk). Op dat 2e acc is iedereen aardiger, maar nu heb ik het probleem. : Ik heb vanuit mijn hoofd acc mijn telefoonnummer ooit eens doorgegeven. En van het bij acc willen ze nu ook mijn telefoonnummer, en denken ze die van die ‘man’ te krijgen. Ik voel me echt heel erg lullig hierover en vroeg me af of jullie me konden helpen. Mocht mijn verhaal niet helemaal duidelijk zijn, benader me dan even apart.
Groetjes een schuldig voelend meisje.

whut?? Waarom zou je je telefoonnummer geven in de eerste plaats?

Je hebt een paar opties:

1. eerlijk zijn
  2. het account afkappen door niet meer te gebruiken
  3. geen persoonlijke informatie weggeven en het te houden bij je ‘character’ en niet de persoon erachter. Als ze nader naar je vragen, kan je aangeven dat je het online wilt laten en niet verder wil gaan dan het spel zelf.

Ik zou jezelf zeker niet verder in de ‘problemen’ werken door de leugen voort te zetten.

Ik snap dat je een sociale kring hebt opgebouwd met dat account, maar het is achteraf weinig waard als je je anders hebt voorgedaan. Ik zou het toch laten gaan. Nu ga ik je geen schuldgevoel aanpraten, maar ik denk dat je meer hebt aan mensen die je leren kennen zoals je echt bent, dan een alterego van jezelf. Misschien lijkt het ook alsof anderen je op dat account ‘meer mogen’ omdat je je anders voordoet.

Ik snap het niet helemaal, maar ik zou nooit zomaar je telefoonnummer aan iemand geven