Help?!

Hoi meiden,

Ik heb ongeveer een jaar geleden ooit met mijn ex geprobeerd seks te hebben (toen hadden we nog een relatie hoor) ik was toen nat genoeg enzo maar het deed zo veel pijn als hij in me wou komen en daarom waren we gestopt.

Nu, bijna een jaar later, ben ik weer bezig met een jongen. Alleen ik ben bang dat als ik ooit seks met hem wil dat het weer fout gaat…

Ook ben ik bang om mijn lichaam te laten zien. Ik heb helaas last van acne op mijn schouderbladen en daar schaam ik me eigenlijk wel voor.

Kunnen jullie helpen en hebben jullie tips om minder bang te zijn? Of minder pijn te krijgen?

Alvast bedankt.

Xx-jes

Neem voldoende rust en tijd wanneer je besluit weer te proberen seks te hebben. Ontspanning is alles.

Daarnaast moet je je om je lichaam niet te druk maken, als jij een relatie hebt met een leuke jongen, kun je ervan uit gaan dat hij jou prachtig vindt zoals je bent. Hij kijkt door die acne heen, echt waar.
Mijn vriend heeft ook een hele onzuivere huid, ook bij zijn schouderbladen, maar ik zie dat niet eens, het is zo’n mooie en lieve jongen, dan hoeft zoiets kleins toch geen probleem te zijn? Zo denken jongens er ook over, echt waar!

Gewoon proberen wat werkt voor jou met sex. Maybe kan je het wel zeggen als je wilt? Dan kunnen jullie daar rekening mee houden. Je kan ook een beetje voorzichtig proberen. of gewoon eerst met handen ofzo?

En over de acne?
Als je er echt erg mee zit? Ga dan naar de dokter? Die heeft er vast wel een zalfje ofzo voor. Ik natuurlijk niet of je al naar de dokter bent geweest of niet. En als dat niet helpt dan miss nog ff wachten op tips voor het verminderen van acne?

Als je nu al bang bent dat het pijn gaat doen dan gaat dat ook gebeuren. Je moet je geen zorgen maken want dan ga je je onbewust aanspannen.