Help!

Hoi hoi, ik weet niet meer zo goed wat ik met mijn situatie aan moet…
Ik heb dus al bijna een jaar met mn vriend, alleen laatste tijd doet hij best raar. Dan weer lief en normaal, dan weer droog en afstandelijk… Dat laatste is nu dus al een paar dagen gaande. Ik heb geprobeerd met hem erover te praten, maar hij vind dat hij gewoon normaal doet en er niks aan de hand is.
Vandaag is dus bij mij het toppunt bereikt, omdat hij helemaal niks van zich heeft laten horen, alleen even in de ochtend en dat is het… Misschien overdrijf ik, ik weet het niet… Maar ik ben zo gewend van hem dat hij wat van zich laat horen vooral in de ochtend en avond. Hij woont btw 2u met de trein van me vandaan, dus we kunnen ook niet even snel onverwachts afspreken.
Ik ben best onzeker met zulke dingen en ga dan zitten doordenken… Dat hij vreemd gaat of gewoon geen relatie meer wilt etc…
Wat vinden jullie dat ik moet doen? Alle meningen en tips zijn welkom.

Volgens mij is het wel normaal dat je na een tijdje wat minder gaat appen. Tenminste, ik hoor het van vriendinnen ook. Dus ik zou er niet teveel achter zoeken.
Maar heb je er met hem over gepraat in het echt of via whatsapp?

We hebben gebeld, omdat ik hem pas over een week weer kan zien en wou er niet langer mee wachten.
Maar doen hun dan ook soms zo afstandelijk en droog?

Misschien voelt hij zich niet zo lekker in zijn vel, heb ik ook wel eens last van dat ik dan bijvoorbeeld afstandelijker ga doen/ korter af ga reageren etc. probeer gewoon zo lief mogelijk te zijn, en verras hem eens een keer! zal die vast leuk vinden :slightly_smiling_face:.

Je kunt hem toch ook gewoon zeggen dat je soms het gevoel hebt dat hij wat afstandelijker reageert als normaal? Mijn vriend wil ook wel eens anders reageren via de app dan dat hij normaal doet maar dat wil nog niet zeggen dat hij geen relatie meer wil.

Appen heeft natuurlijk als grote nadeel dat je er geen intonatie of gezichtsuitdrukking bij hebt. Tekst die je vriend stuurt kun jij dan heel anders opvatten dan hij het misschien bedoeld. Geef hem gewoon aan hoe jij je voelt, wellicht heeft hij dat helemaal niet in de gaten namelijk!