help?

hee,
ik ben 16 jaar. ik heb iets langer dan een jaar een vriendje gehad (we noemen hem een T) en de eerste zes maanden waren geweldig, daarna kregen we ruzie om de paar dagen en uiteindelijk is het steeds uit en aan gegaan. ik gedroeg me toen echt als een klein kind (was toen 14 en laatste 3 maanden 15). daarna maakte hij het uit en ging ik echt kapot eraan. hij had twee maanden later een vriendin en ik dacht dat hij over me heen was. we kregen ruzie en ik heb hem een jaar genegeerd, tot vorige week. ik heb inmiddels (8 maanden nadat het uit was) een vriend (we noemen hem N) al vijf maanden. ik ben er heel gelukkig mee. nu een week geleden besloot ik om hem niet langer te negeren en zijn we gaan praten. ik heb al die tijd mijn gevoelens en herinneringen onderdrukt, maar de laatste dagen ben ik in de war. ik heb nu een paar keer met T afgesproken, N wist hiervan en vond het leuk dat ik het weer met hem kon vinden. ik weet alleen niet hoe ik me erover voel. het blijkt dus dat T nooit over me heen is gekomen en nu appen we heel veel. het voelt heel vertrouwd enzo. ik hou echt zielsveel van N, maar ik weet niet hoe ik over T voel. wat moet ik doen? T doet ook heel lief en we praten heel erg veel enzo.

Hoe moeten wij weten wat je moet doen? Ik kan wel gaan bepalen wie beter is voor je, maar ik denk dat jij dat beter kunt dan ik. Denk er goed over na. Het is niet zomaar terug te draaien.

wat zou jij doen in dezelfde situatie?

Ik denk altijd maar zo, het is niet voor niets je ex. Het is uitgegaan met een reden. De kans dat je daar weer tegen aanloopt bij hem is aanwezig als jullie weer samen zouden zijn. Je moet je afvragen of je dat wilt?

Ik snap dat het vertrouwd voelt met je ex, maar dat is ook niet raar. Jullie zijn een hele tijd samen geweest en hebben een hoop gedeeld. Ik voel me ook nog steeds vertrouwd en op mijn gemak bij mijn ex, maar ik zou niet weer bij hem terug willen.

Wees eerlijk tegen jezelf. En zet alles op een rijtje. Zou je N willen verlaten om weer terug te gaan naar T? Of ben je nu gewoon een beetje in de war door dat T heeft gezegd dat hij niet over je heen is? Ik denk persoonlijk dat het dat laatste is. Als hij dat niet had gezegd had, dan had er niets aan de hand geweest. Dus voel je nog iets voor T, behalve vertrouwen?

Hij is niet voor niets je ex. Je zegt dat jullie vaak ruzie hadden, het lijkt nu misschien allemaal leuk en aardig maar ik verwacht dat jullie wel terug zullen vallen in hetzelfde patroon (ik spreek uit ervaring) Mijn advies is dus om niet naar hem terug te gaan en ook niet meer met hem appen, is immers ook niet fair tegenover jou huidige vriend.