Hoi, ik ben Anouk en zit in 3 gymnasium.
Als sinds de brugklas heb ik eigenlijk een probleem, ik kan totaal niet plannen. Ik maak en leer m’n huiswerk altijd pas een dag van tevoren. Zo ben ik vaak in tijd nood gekomen en heb ik ook onvoldoendes gehaald voor toetsen en dan zit ik altijd in een dipje. Maar toch blijf ik het doen, ik denk soms, morgen ga ik mijn huiswerk voor heel de week maken en alvast leren voor de toets van volgende week. Maar als het er op aankomt doe ik het niet. Ik wil het wel, maar ik doe het gewoon niet. Ik weet niet waarom, hebben meerder dit probleem? Ik ben bang dat ik er later wel problemen mee krijg omdat toetsen gewoon echt eerder aan moet worden begonnen. Ik wil natuurlijk wel over en in de zesde klas slagen. Kan iemand me helpen?
Heb ik pas echt gekregen sinds het HBO, omdat het daarvoor niet echt een probleem voor mijn resultaten vormde. Maar kun je niet met een vriendinnetje samen het huiswerk gaan maken?
Hmm, zou kunnen, al is het meestal gezellig en komt het er ook niet echt van…
Desnoods voor jezelf een ritme opstellen. Heb ik nu ook. Wanneer je thuiskomt eerst wat drinken en daarna aan het huiswerk werken. Desnoods doe je in het begin een uurtje per dag, bouw je daarna verder op.
Ik kan het proberen, bedankt
Veel jongeren hebben dit probleem…
Wat mij hielp wat ik zou zaterdagochtend al men huiswerk maken voor de hele week en dag de dag voor dat ik een toets zou hebben leren voor een toets dan.
Of zoals er al gezegt werd met vriendinnen huiswerk maken en elkaar opvragen als jullie dezelfde toest hebben. of een opmaak toets maken voor elkaar, je kan altijd aan je ouders vragen om dit voor je te doen of om je op te vragen.
Dit kan veel helpen
Hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen, laat me weten als het je geholpen heeft.
good luck!
Tja. Ik heb altijd voor mezelf de planning dat ik na het avond eten begin (voor toetsen soms 2 of 3 dagen van te voren). En dat doe ik dan altijd ook, want ik stress m dood als ik denk dat ik te weinig geleerd heb. Dus mijn stok achter de deur was dat ik gewoon niet tijdens die toets zoiets had van: ‘omg dit ken ik niet, en dit ook niet, was ik maar eerder begonnen’.