Help!

Hi girls,

[i]Ik doe dit nooit.
Maar ik weet echt niet meer wat ik moet, dus ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ik en mn vriend zijn nu 3,5 jaar samen.
Een halfjaar geleden, begon een meisje een heel verhaal op te hangen dat mijn vriend
haar heel lang aan het lijntje heeft gehouden. Ook toen ik al met hem ging. ik wist in
het begin heeft hij daar een keer geslapen, ging het niet zo goed tussen ons. Heel gedoe,
maar dat was klaar. Dat meisje vertelde mij vanalles. En stond tegenover mij te huilen.
dat doe je toch niet zomaar, dacht ik. Dus ik geloofde haar. Achteraf had ik dat nooit
moeten doen, onze hele kerst en oud en nieuw was verpest. En bleek, dat dat meisje
alles had gelogen en ons alleen maar uit elkaar wou hebben. Wat ze ook al een eerder
had gedaan bij mijn vriend en zijn ex…

Van een lang verhaal kort te maken, het is een beetje uit de hand gelopen.
Ze was afgelopen weekend weer eens aan het stoken, en zei tegen een paar jongens dat
mijn vriend haar lastig viel. Hij praat al jaren niet meer met haar… Dus hoezo?! ik kon het
niet meer negeren en ben naar r toe gegaan waar ze nou mee bezig was. Ze keek eens arrogant
& begon te lachen. Ik werd zooooo boos, dus begonnen we te slaan…

Nu weet ik niet meer wat ik moet doen.
Het lijkt alsof ze helemaal gek is van die jongen & alles bij haar om hem gaat.
Overal waar we komen horen we weer nieuwe verhalen wat zij en een paar vrienden van r bedenken.
En dat nu al een halfjaar… Voel me schuldig nadat ik zo boos werd, maar ook erg onzeker.
Ik weet het niet meer.[/i]

Wat zouden jullie in zo’n situatie doen?

Ik snap wel dat je boos werd op dat meisje. Ik zou het er een keer met je vriend over hebben en allebei het meisje gewoon zoveel mogelijk proberen te negeren. Dat meisje vindt jouw vriend duidelijk leuk dus hij moet haar niet teveel aandacht geven anders blijft ze door gaan met dit vervelende gedrag.

vervelende situatie, natuurlijk is slaan dan niet de beste oplossing maar wel begrijpelijk in zo’n situatie. Het is vooral belangrijk dat jij en je vriend zich goed voelen bij elkaar, dan is er eigenlijk weinig aan de hand. Probeer zo weinig mogelijk aandacht te besteden aan alle verhalen die ze verspreidt, waarschijnlijk is ze gewoon jaloers. Zodra zij merken dat het jullie niet interesseert gaat voor hen de lol er snel vanaf. Omring je met de mensen die het beste met jullie voorhebben, aan hen heb je veel meer
succes! x

Wat ik in die situatie zou doen is waarschijnlijk niet zo’n goed idee :’)

Negeren en hopen dat het overwaait is waarschijnlijk verstandiger. (Maar wel minder leuk hahah)

Wow wat vervelend!
Als ik jou was zou ik er eerst met je vriend over praten en dan samen een bericht naar dat meisje sturen. Want de laatste keer was het met vechten dat je elkaar hebt gezien. Ik zou in de brief heel duidelijk zeggen dat jullie nu samen zijn en dat jullie er niet van gedient zijn dat zij zich zo bemoeit met jullie/hem. Wel op een dringende toon zodat ze inziet dat ze zich niet zo moet gedragen maar niet boos want dan komt het waarschijnlijk niet goed bij haar binnen. Als je het duidelijk neerzet ziet ze het misschien in!
Ik ben benieuwd en hoop dat het lukt! :slightly_smiling_face: