help.

Hey x
Ik wist niet waar ik dit moest zetten dus koos maar dit maar oke ik zit met een probleem ik ben 15 jaar 1.65 en weeg maar 47 kg. Me ideale gewicht zou 56 kg zijn maar ik zit daar dus echt flink onder. Ik eet elke ochtend en middag twee broodjes en ook tussendoor gwn eten. Maar alsnog word ik niet zwaarder wat ik echt graag wil worden. Mijn benen zijn namelijk erg dun waardoor het lijkt alsof ik geen ‘curves’ heb maar ik heb juist grote heupen maar omdat ik zo dun ben ziet dat er heel raar uit en zit er ook bijna geen vet op mn heupen. Weet iemand waarvan je dikker word ? En echt, ik eet niet te weinig ofzo.

Voorbeeld van wat je eet de hele dag door? Is denk ik wel makkelijker om te helpen dan.

ehm ik eet elke ochtend 2 broodjes met nutella en in de middag ook en tussendoor eet ik oreo enzo en soms ook milka.

Je zou langs een diëtiste kunnen gaan, die kan je sowieso wel helpen en/of advies geven.

Een diëtiste, of bij een sportschool vragen om een speciaal programma voor meer lichaamsmassa.

Ik zou niet de hele tijd tussendoor oreo, milka etc. eten, het lijkt erop dat je je wilt volproppen met koekjes etc. maar dat is echt niet gezond voor je. Verder ben ik geen expert, sorry. :frowning_face:

edit: en inderdaad naar een dietiste gaan

HAHA , nou ik eet gwn echt veel idk wrm. Maar ik moet wel zeggen vorig jaar weegte ik 39 / 40 kg dus ik ben wel al wat zwaarder geworden.

Het gaat erom dat al die tussendoortjes niet gezond voor je zijn, dat bedoelt ze te zeggen. Het gaat er niet om of je daar niet van aankomt, maar het gaat erom dat het slecht is voor je lichaam. Tuurlijk kun je echt wel elke dag een koekje eten, maar niet veel.
Ik zou als lunch meer eten, 2 boterhammen is namelijk niet heel veel opzich. Als je wil aankomen moet je meer eten maar wel op een normale en gezondere manier dan koekjes en snoep.

Ga naar een diëtiste! Mijn broer was zo dun dat hij er in de winter ziek van werd, omdat zijn lichaam door het ondergewicht zwak was zeg maar. Maar hij at ook gewoon veel. Maar toen ging hij naar een diëtiste en is ie meer dan 10 kilo aangekomen dankzij haar adviezen. Echt aan te raden! Succes!

Oke dankjewel voor je reactie ! Ik ga er denk ik ook maar eens langs

Ooh zo, en ja dat snap ik. Ik eet ook gwn fruit enzo.

Vervelend voor je! Ik ken ook een vriendin die daar last van heeft. Als je aan wilt komen gebruik dan volle producten zoals volle melk, volle yoghurt, etc.
Ik weet niet wat je normaal drinkt, maar als je veel thee of water drinkt wissel dit dan eens af met chocomel en limonade. En veel mensen denken dat je aan komt door veel ongezonde dingen te eten, dat is vaak het geval, maar dat is heel ongezond! Bovendien zorgt vet eten ervoor dat je sneller vol zit, en bedenk dat het nog meer nadelen heeft zoals het dichtslibben van je bloedvaten. Dus mijn tips zijn: neem drie hoofdmaaltijden per dag (ontbijt, lunch, avondeten) en neem tussendoor wat tussendoortjes zoals crackers kaas, yoghurt en nootjes (noten zijn heel goed om aan te komen en zijn ook nog eens heel gezond). Dit zijn wat voorbeelden.
Maar misschien is mijn belangrijkste tip nog wel: accepteer jezelf zoals je bent. :wink:

Haha bedankt voor je tips.En je hebt inderdaad gelijk met jezelf accepteren maar vroeger wou ik altijd heel dun zijn enzo maar echt ik vind het lelijk xd natuurlijk moet je jezelf accepteren maar ik wil gewoon rond de 54 kg wegen maar bedankt voor je tips en je reactie x

Mag in een algemeen get in shape of het “samen aankomen” topic.

http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/samen-aankomen-263258.0.html