Hallo meisjes,
Ik wil graag mijn probleem met jullie delen. Hopelijk kunnen/willen jullie mij hiermee helpen.
Ik ben 20 jaar en ik weet niet wat ik wil. Vorig jaar september
ben ik begonnen met de studie Notarieel Recht aan de universiteit, maar was al snel genoeg ermee gestopt.
Toen heb ik besloten om terug bij mijn ouders te gaan wonen en er een tussenjaar van te gaan maken. Ik heb een tijdje gewerkt en ben daarna toen weer verder op onderzoek uitgegaan met wat ik wil gaan studeren. Dit heb ik gedaan door middel van open dagen. Toen dacht ik eindelijk de opleiding (criminologie) gevonden te hebben, maar al snel begon ik weer te twijfelen. En dit gebeurde een aantal keren. (pedagogische wetenschappen, bedrijfseconomie, fiscaal recht). Ik heb er zelfs over nagedacht om weer opnieuw te beginnen met rechten.
Nu is het alweer juli en heb ik nog geen keuze gemaakt. Mijn familie verwacht ook van mij dat ik aankomend schooljaar weer ga beginnen. Zelf vind ik een tweede tussenjaar te veel. Ik vind het echt moeilijk om een keuze te maken, want ik weet gewoon echt niet wat ik wil gaan doen en wat ik zelf leuk vind. Ik weet ook niet waar ik mezelf zie in de toekomst.
Door deze situatie heb ik geen motivatie meer en zit ik er tegen op te kijken dat ik weer naar school moet.
Wat moet ik nu doen?
Alvast bedankt voor jullie hulp!