Help!

Hoii ,

Ik ben 13 jaar en zit in de 2de. Ik wil later echt heel graag beroemd worden dat is echt mijn droom maar ik heb helemaal geen ervaring ik heb geen zangtalent en kan niet acteren. Over paar jaar moet ik al keuzes kunnen maken daarom lijkt het mij nu het beste om te weten wat ik echt wil. Het liefst wil ik een actrice worden maar ik snap er eigenlijk helemaal niks van en misschien lijkt het leuker dan het is ik heb al op site’s gezocht voor acteerlessen en het is best duur ik heb het geld er niet voor. Laats moest ik voor school een korte film gaan maken in een groepje en toen was ik soort van de baas want ik vind echt leuk om dat te doen dus ik was eigenlijk de regisseur ik heb de hele film in elkaar gezet en gezegd wat iedereen moest en hoe. Later toen de film af was kregen wij er een 9,5 voor en iedereen zij dat ik er echt talent voor heb en er iets mee moet doen. Ik ben echt helemaal in de war en weet niet wat ik wil. Mijn grootste droom is om ooit beroemd te kunnen zijn en dat iedereen mij kent dat lijkt mij echt geweldig maar misschien is dat maar een droom en moet ik gewoon doen waar ik goed in ben. Ik weet dat ik nog jong ben om zulke beslissingen te nemen maar als ik al weet wat ik wil dan kan ik er nu al mee beginnen bijvoorbeeld weet ik echt 100% zeker dat ik een actrice wil worden dan kan ik nu gewoon acteer lessen volgen. Ik snap er op dit moment even helemaal niks van van wat ik moet doen. Heeft iemand misschien tips/advies of wat dan ook? Toch bedankt voor het lezen. :slightly_smiling_face: :frowning_face:

ik snap het niet. zou je misschien in alineas willen typen en iets duidelijker zijn :blush:

Ik zou je niet zo druk maken en eerst school afmaken.

Als je graag actrice wil worden kun je als vervolgopleiding naar de toneelacademie of iets dergelijks. Ondertussen kun je op school meedoen aan de toneelstukken en musicals die georganiseerd worden.

Mischien gwn op een toneel school gaan en beginnen met iets kleine zoals een reclame

Je doel moet niet zijn beroemd te worden, je doel moet zijn zo goed mogelijk te zijn in wat je graag doet. Die passie wordt gezien en dán val je op.
Denk ik.

Als je het alleen maar doet om beroemd te worden, wordt het al niets. Dan word je een arrogante troela en die komen echt niet aan de bak.
En je zegt dat je geen geld hebt om cursussen te doen, nou dan zou ik eerst maar eens gaan sparen.

Oh en begin met figureren, bij GTST of Spangas ofzo. Dat kost vaak geen geld en soms krijg je ook nog geld.

Doe gewoon wat je leuk vind. Is dat acteren? Neem acteerlessen en/of cursus. Vind je films filmen/in elkaar zetten leuk? Zoek dan een workshop en/of vereniging die hier iets mee doet. Probeer ervaring op te doen, werk, hard en geef nooit maar dan ook nooit op!

Focus je in ieder geval niet op het ‘beroemd’ worden. Er is geen enkele beroemde acteur/actrice die is gaan acteren omdat ze ‘beroemd’ wilde worden. Nee, ze waren goed in wat ze deden en blonken daarin uit. Hetzelfde geld voor bekende regisseurs.