Help

Hey,
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Sophie en ik ben 16 jaar. Ik heb een probleem en het is best ingewikkeld en een lang verhaal en ik vraag jullie om me advies te geven/in mij te leven en bedenken wat jij zou doen. Bedankt voor het lezen.
Het zit zo. Sinds een tijdje praatte ik met een jongen en het was echt heel gezellig enzo en ik begon hem wel leuk te vinden, hij mij ook, zei hij. Wel was er een groot probleem, hij had al twee jaar een vriendin waarmee hij ook samen woonde. Hij is 19. Ik sprak dus laatst met hem af en het was echt heel gezellig. Ik voelde me op me gemak en alles was even leuk. Hij vertelde mij dat hij al een tijdje niet meer verliefd was op zijn huidige vriendin en begon verliefd op mij te worden. Ik ook op hem. Een paar dagen geleden besloot hij met zijn vriendin te praten, hij wilde niet meer liegen, hij wilde eerlijk zijn. Zijn vriendin werd heel erg boos (begrijpelijk) en heeft hem hun huis uit gezet. Hij heeft een nacht bij zijn moeder geslapen. Die avond heb ik met hem gebeld, hij wist niet wat hij moest doen, of terug naar zijn vriendin en al het contact met mij opzeggen, hij vertelde me dat hij dat echt niet wilde. Of zijn vriendin laten voor wat het was en verder met mij gaan, ik vroeg aan hem wat zijn gevoel zei en toen zei hij dat hij het liefst met mij verder wilde. De ochtend erna kreeg ik een berichtje dat hij toch met zijn vriendin wilde praten of het nou goed kon komen en zo. Zijn vriendin wilde dat niet zolang hij verliefd op mij was en zette er een punt achter. Hij belde mij huilend op om te vertellen wat er was gebeurd en ik probeerde hem te troosten. Hij zou een paar dagen bij zijn moeder slapen en ik zou hem de volgende dag zien. Oppeens twee uur later stuurde zijn vriendin allemaal tweets over mij (niet naar mij, alleen over mij) met allemaal lullige opmerkingen. Ik stuurde haar een privébericht over wat er aan de hand was en ze vertelde me dat ze (die jongen waar ik verliefd op ben en zijn vriendin) weer samen waren en dat ik ze met rust moest laten. Ik probeerde hem te whatsappen maar hij had mijn nummer geblokkeerd. Ik vond het heel vreemd wat er allemaal gebeurde want twee uur geleden was het nog compleet anders.
Dat is dus wat er is gebeurd. Ik begrijp er niks van, tegen mij heeft hij gezegt dat hij verliefd op me was en verder met mij wilde en het niet meer goed zou komen tussen hem en zijn vriendin en nu heeft hij me oppeens geblokkeerd.
Begrijp me niet verkeerd, het was absoluut niet mijn bedoeling om hun relatie te verpesten.
Nu heb ik hem dus al twee dagen niet gesproken en ik voel me echt vreselijk en ik mis hem want ik vind hem echt ontzettend leuk en ik weet niet wat ik moet doen aaaah.

Je moet niets meer doen, geen contact meer zoeken. Zet hem uit je hoofd. Met deze jongen ga je geen duidelijkheid krijgen. En vergeet niet: hoe je eraan komt kom je er ook weer vanaf.

im sorry, maar bezette jongens blijf je vanaf, ook al is ie verliefd op jou!
het werkt uiteindelijk nooit, en zeker niet als hij en zn vriendin ook al samenwoonden…

Je hebt het er ook wel een beetje zelf naar gemaakt. Wanneer jij begint te merken dat je iemand leuker vind dan gewoon leuk dan neem je daar afstand mee als diegene een relatie heeft. Jij hebt geprobeerd om hem (ondanks zijn relatie) voor je te winnen. En nu ben je verdrietig omdat hij toch voor zijn vriendin gekozen heeft. Zo gaat het 8/10 keer wanneer er zoiets gebeurt.
Het is ook zijn fout natuurlijk, maar ook de jouwe. Jij wist dat hij in een relatie zat en nu moet je op de blaren zitten.

Jij had afstand kunnen nemen inderdaad, maar ik vind dat hij hier meer verkeerd zit. Niet op hem wachten en hem vergeten, je verdient iemand die helemaal voor jou gaat :slightly_smiling_face:

Hij heeft een relatie,hoe dan ook dat zo nooit werken
en hij woont al met haar samen(met z’n vriendin) dat gaat gewoon niet worden.

Je weet dat bezet is of niet,maar dan nog blijf je van bezet iemand af
maar hij is ook fout bezig als zo begrijp.

Ik snap dat niet hoor,hij heeft al iemand maar hij vind jou ook heel erg leuk
maar toch later dat hij spijt krijgt van ow ik ben nu de onschuld zelf tuurlijk joh.

je komt heus wel iemand tegen,die wel voor 100% voor jou alleen gaat.

de zin was inderdaad onduidelijk

Die laatste zin kon wel wat leestekens gebruiken. Ze bedoelt dat hij zelf niet echt het meest onschuldige type is geweest om achter de rug van zijn vriendin om af te spreken etc.

Het lijkt erop dat hij voor haar koos en niet voor jou. Ik denk toch echt dat je het gewoon moet laten. Niet zeggen dat dat niet lukt, want je geeft jezelf niet eens de tijd. Natuurlijk is dat niet na één dag al mogelijk, maar geef het eens een week. Dan twee weken. Dan drie weken, etc. Dingen slijten niet na slechts enkele dagen.

:slightly_smiling_face: succes! Ik snap dat het veel pijn doet, maar het is heel lastig om van een relatie af te komen, deze te verwerken en dan opnieuw te beginnen met een ander. Hij was er nog niet klaar voor en probeert het nu alsnog met haar. Prima, maar dan bespaar jij het verdriet om op hem te wachten, laat hem maar zijn eigen zaakjes regelen. Je bent nog zo jong, ga veel leuke dingen doen en geniet van de dingen die je nu wel hebt!

Vergeet even het hele gebeuren hoe fout je zit, soms kom je nou eenmaal in zo’n situatie terecht en is het moeilijk om nee tegen jezelf te zeggen.

Ik geloof best dat hij jou oprecht erg leuk vond, maar omdat hij al in een relatie zat/zit en zelfs samen woonde, moet je daar soms dingen voor opgeven. Dat is het ‘vechten’ voor/in een relatie. Soms heb je al teveel meegemaakt, en teveel samen opgebouwd (in dit geval zelfs een woning) om het zomaar (ook al is het misschien verliefdheid) op te geven… Probeer zijn keuze te begrijpen, je kan er niet veel aan veranderen en zult het moeten accepteren. Hij zal het er ook vast zwaar mee gehad hebben, maar het is zijn keuze en dat is altijd het risico dat je loopt in zo’n situatie.