Help!

Hoi, ik wist niet waar ik dit anders moest plaatsen en ik dacht dat het hier wel het beste bij past.
Ik ben 14 jaar en nog nooit ongesteld geweest. Er zitten gaatjes in mijn tepels en soms komt hier wit vocht uit… ik heb ook regelmatig last van buiksteken. Maar ik heb dus nog nooit een vriendje gehad. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ik ben echt heel bang…

Ik zou ook bang zijn!

Maar ik heb nog nooit seks gehad?

Ze zegt dat ze nog nooit een vriendje heeft gehad. Dan denk ik niet dat ze seks heeft gehad. Dus of ze moet verkracht zijn of zonder relatie seks hebben gehad (dat is in dit geval even 1 ding), of ze is MariaII.

Ik denk gewoon dat ze binnenkort voor het eerst ongesteld gaat worden en dat haar melkklieren een beetje van slag zijn door hormonen of dat dat vocht gewoon zweet is.

ohh dankjewel voor de reactie ik werd echt bang net haha!

Dat is best normaal, dat had ik ook een paar maanden voordat ik ongesteld werd. Dus ik zou gewoon afwachten. En als het heel lang blijft zonder dat je ongesteld wordt even naar de dokter.

Dat bij je tepels is gewoon talg, dat heb ik ook. Dat is voor zover ik weer niet persee een teken van zwangerschap? =\

Als je grapjes maakt, doe het dan overdreven, zodat iedereen weet dat het een grapje is.

Het was nogal duidelijk sarcasme opzich :stuck_out_tongue:

OT: ik denk dat er niks ergs/abnormaals aande hand is!

Ja maar dat meisje is al helemaal in de stress, helpt niet echt om dan grapjes te maken over haar situatie.

TS: ik denk dat het inderdaad niet ernstig is, maar als je toch zekerheid wil zou je even langs de huisarts kunnen gaan.

Ik denk dat je je niet te veel zorgen hoeft te maken, maar snap je paniek wel! Als je heel erg last hebt van die buikkrampen of van je borsten, dan zou ik naar de dokter gaan als ik jou was. Dan weet je in ieder geval zeker wat het is! Succes!!

Ik denk dat je lichaam zich klaar aan het maken is om ongesteld te worden.

Ik zat niet eens in de stress en herkende het niet als sarcasme/grapje. In dit soort topics vind ik dan ook niet dat je grappig moet gaan doen. Als je grappig wilt doen moet je naar een ander deel van het forum gaan.

Tepelafscheiding kan een natuurlijke oorzaak hebben. Zo krijgen sommige vrouwen vlak voor, tijdens of na hun menstruatie een heldere, waterige en soms groene of colakleurige afscheiding uit hun tepels. Deze afscheiding wordt vaak opgewekt door sport of seksuele stimulatie. Aan het begin van de zwangerschap kan een melkachtige tepelafscheiding optreden. Dit is een volkomen normaal en onschuldig verschijnsel.

Voor meer informatie: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/77694-tepelafscheiding-afscheiding-uit-tepel-melkachtig-bloed.html

Dankjewel voor de reacties!

Ik ben vandaag ongesteld geworden! wel heel lichtjes is dat normaal??

Gefeliciteerd :wink:

Ja, ik had de eerste keer dat ik ongesteld werd heel weinig bloed, en ook maar één dag ofzo. Dus dat is niet raar hoor.

Dat is hartstikke normaal. De eerste keren menstruatie zijn uitprobeersels van je lichaam. Vergelijk het maar met toen jij leerde schrijven, dat was ook niet gelijk vanaf de eerste keer dat de pen het papier raakte netjes en leesbaar.
Schrik dus niet als je 2 of 3 dagen een beetje druppelt en aan 2 kleine maandverbandjes op een dag meer dan genoeg hebt. Het echte werk komt later wel, over 2 jaar (misschien wat minder, misschien wat meer).

Sorry, elke keer als ik dit topic zie, moet ik denken aan de ‘Pleh!’ reclame :")

Sorry dat ik het vraag maar gaat dat ook weer weg?..