Help!

Ik denk dat dit beter bij ‘health’ hoort maar dan is dit niet zo gepast:
ik heb een blaasontsteking (ben ik net achter gekomen), mijn ouders weten het nog niet en ik moet naar de dokter. Ik keek bij voorkomende oorzaken van een blaasontsteking waarbij stond dat geslachtsgemeenschap ook een oorzaak kan zijn. Nu denk ik dat het bij mij dat geval is omdat ik een dag voordat ik die blaasontsteking kreeg, ‘geslachtsgemeenschap’ had met mijn vriendje… Kunnen ze dit bij de dokter zien als ik mijn urine inlever want mijn ouders mogen het absoluut niet weten…
Heel erg bedankt!

Nee dat kunnen ze niet. Voortaan na de seks goed uitplassen dat kan een blaasontsteking voorkomen.

waarom vraag je dit niet gewoon in dat andere topic?
Anyway, ga gewoon naar de dokter. Een blaasonsteking kun je van vanalles krijgen. Ook spontaan. Dus. Ze gaan echt niet testen of er heel misschien nog sperma in je zit ofzo o.0

Nee volgens mij niet. Het kan ook gewoon komen door kou (dus als je met een rokje op de koude grond gezeten hebt zoals ik ooit :’) )

Sowieso moet de dokter zich aan het beroepsgeheim houden dus wanneer jij zelf naar de dokter gaat komen je ouders nergens achter.

Ben je na de sex gelijk naar de wc gegaan? Want daar kan het ook nogal eens door komen.

Nee, dat kan de dokter niet zien en mocht het zo zijn waarom zou de dokter dat tegen je ouders zeggen? Sowieso altijd na de seks even gaan plassen:
Een vrouw moet na het vrijen zeker gaan plassen. Bij het vrijen zijn er altijd microben die langs de urineleider omhoog kruipen. Als die er eenmaal zijn, komen ze gemakkelijk in de blaas terecht. Dat kan leiden tot steeds terugkerende infecties van de urinewegen. Plassen is een vorm van schoonmaak, omdat de microben weer naar buiten worden gedreven. [van het internet afgehaald]

Hopelijk is je blaasontsteking snel over!

huisarts heeft beroepsgeheim idd

don’t worry meid! blaasontsteking kan vaak voorkomen.

ik heb t ook regelmatig gehad terwijl er geen (voor mij) duidelijke oorzaak was.

als ik een dag of 2 te weinig heb gedronken en t begint pijn te doen bij t plassen dan weet ik dat t weer raak is, soms komt t door de kou buiten dat ik t krijg…zo wisselend.

laat t even nakijken bij je huisarts, komt vast wel goed :slightly_smiling_face:

Dokter heeft zwijgplicht, hij mag het niet eens aan je ouders vertellen en heeft daar ook geen reden voor.

Na de seks altijd plassen, hiermee voorkom je dat je erna last krijgt van je blaas.

Ze kunnen het niet zien en al zouden ze het kunnen zien dan zouden ze het niet tegen je ouders mogen zeggen.