Help!

Hey, ik ben Eline
Mijn ouders zijn 2 jaar geleden gescheiden en ik woon sindsdien bij mijn moeder.
Een paar weken geleden ging mijn moeder mee naar een ouderavond op school, waar ze aan de praat raakte met mijn geschiedenisdocent (een van mijn minst favoriete docenten). Aan het einde van de avond gaf hij mijn moeder zijn telefoonnummer. Ik dacht dat het ging om mijn slechte cijfers voor geschiedenis en dat ze hem moest bellen om te overleggen hoe ze me aan gingen pakken (wat wel vaker gebeurt tussen docenten en ouders bij mij op school)… fijn.
Maar de volgende dag vroeg mijn moeder aan me of ik het erg zou vinden als ze uit eten zou gaan met mijn docent (als een date). ik was overdonderd en wilde haar niet kwetsen dus zei dat ik het niet erg vond. Ik wil echt niet dat mijn moeder en hij een relatie krijgen!! maar ik heb haar ook al in tijden niet meer zo gelukkig gezien als na dat afspraakje en de weken daarna. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen! En mijn geschiedenislessen zijn nog vervelender geworden nu mijn docent me ineens heel aardig behandeld alsof hij en mijn moeder al getrouwd zijn! Wat moet ik doen?? ik wil mijn moeder echt niet kwetsen…

accepteren, mijn moeder heeft ook wat met een leraar gehad. bovendien hoef je alleen dit jaar te overleven want hij mag ej daarna geen les meer geven. bij mij was het juist een chille leraar maar ik krijg hem dus nooit meer omdat hij wat met mijn moeder heeft gehad. in ieder geval, wees blij voor haar (:

Probeer blij te zijn met je moeder, en als je er last van hebt dat je leraar zo aardig doet vraag dan of je moeder er iets van wil zeggen. Het is moeilijk om je er niks van aan te trekken maar probeer het toch.

Praat er met je moeder over zoals je dat hier ook hebt neergezet. Weetniet hoe oud je bent? Misschien kan je aan je moeder vragen om niet verder te gaan aangezien jij je daar niet prettig bij voelt en op school ook niet, wat toch wel belangrijk is. Tuurlijk is het fijn dat je moeder gelukkig is maar denk dat zij gelukkiger is wanneer jij dat ook bent;)
Tenminste, als ik naar mijn band met mijn moeder kijk; mijn moeder zal niet met een man omgaan waar ik het niet mee kan vinden!