help

hoi, ik ben een meisje van 15
en ik zit met een lastig probleem :s

op 31 september had ik seks met een vriend, we hebben veilig het veilig gedaan
11 october heb ik myn regels gehad
en 8 november ook
en nu opeens ben ik al 4 dagen te laat :s terwijl ik normaal meestal te vroeg ben…
hoe kan dat? ik vind het echt raar :s
kan er my iemand a.u.b helpen? want ik weet echt niet wat ik moet doen
jullie zijn mijn enige hoop, want zelfs myn beste vriendinnen weten niet dat ik seks heb gehad met die jongen en ik durf het hen ook niet te zeggen :s

Je hebt het veilig gedaan dus de kans dat je zwanger bent is ongeveer 0. Je lichaam kan wel eens wat later zijn, door bijv. stress, ziekte, iets.

Als je niet weet hoe je veilig kunt vrijen, doe het dan niet. Mocht je het toch doen en je twijfelt: Haal de MAP. Nu zit je met de gebakken peren en behoorlijk wat stress. Inderdaad even een testje halen.

Misschien kun je best slechts 1 topic openen? Dit is niet echt toegestaan :slightly_smiling_face:

En nogmaals, het is ontzettend onwaarschijnlijk dat je zwanger bent. Ze komen vast wel nog

okj dankje

oke, dat ben ik van plan als ze na 1 week nog wegblijven, danku

ow oké, sorry, wist ik niet :s

oke :slightly_smiling_face:

ZO
hier moest ik even op reageren;
31 september bestaat niet muts, dus je hebt nooit seks gehad op die datum; probleem opgelost!

hahaah

oeps, 30 september dan… maar het was rond die tijd…

oke, dat zal ik doen danku

Het komt wel eens voor dat je onregelmatig ongesteld bent… Of misschien is de condoom gescheurd?

normaal ben ik regelmatig…
& neen, normaal niet want hij is op mij klaargekomen

Je zegt dat je normaal altijd te vroeg ongesteld wordt,
Dus je bent waarschijnlijk nog onregelmatig ongesteld. Wacht gewoon een weekje/anderhalf week af of je nog ongesteld wordt, maak je niet teveel druk,
en als je nog steeds niet ongesteld geworden bent kun je inderdaad bij een drogist heel makkelijk een zwangerschapstest halen.

Ooit gedacht aan dat je gestressd ben omdat je denkt dat je zwanger ben? :wink: Gewoon even wachten. Als het echt weg blijf praat er met die jongen over. Als je wil ook met je ouders en anders met je huisarts.

Ahaha, dat had ik niet eens door :grinning_face_with_smiling_eyes:

Hahaha :grinning:

http://juf2juf.info/illustraties/Projecten/winter_in_het_land/images/muts.gif

De MAP halen heeft nu al geen zin meer. Die moet met voorkeur binnen 12 uur na het onveilige moment genomen worden en max na 72 uur.

Ik denk dat ze het over het testje had :wink:.

Oh, daar had ik even over heen gelezen haha. Sorry. :flushed: