Help!

Ik vind al een tijdje een jongen leuk. Gisteren ging ik wat drinken met hem en een vriendin van me na een tentamen.
Ze hadden het over zoenen enzo. Ik dacht echt: hou op over dit onderwerp. Ik heb nog nooit gezoend namelijk en dat weten ze niet. Ik kon het gesprek ergens anders naar leiden dus gelukkig vroegen ze niks aan mij. Wat kan ik doen de volgende keer? Ik ken ze nog niet echt lang, dus ze weten het niet. Sowieso die jongen niet haha.

Hij zei ook dat hij nooit op een meisje durft af te stappen. Hij is bang voor afwijzing dus hij doet het maar niet. Maar ik had juist verwacht van hem dat hij wel een stap zou zetten. Maar ik durf het dus ook niet.
Vooral omdat we best vriendschappelijk met elkaar omgaan. Maar ook weer niet, want dinsdag gaan we wat doen samen. En het is niet echt een date denk ik.

Ik durf dus echt niet tegen heb te zeggen dat ik hem leuk vind. Dus wat moet ik doen?! En ook die andere vraag over dat zoenen wat moet ik dan doen, haha!

Duidelijke titel is verplicht.

Je zal het toch echt zelf moeten doen als je duidelijkheid wil!

Sorry, haha. Ik wist echt geen titel…

Kijk gewoon hoe het gaat als jullie alleen met elkaar zijn! Wie weet gebeurt het allemaal een beetje vanzelf.

Over dat zoenen: het is helemaal niet erg om te vertellen dat je nog nooit gezoend hebt, ja sommige zullen er misschien raar van opkijken, maar als je ze vertrouwt en het goede vrienden zijn, zullen ze daar echt niet heel raar over doen :slightly_smiling_face:. Ik zou het niet zomaar uit het niets vertellen, maar als ze het je vragen gewoon eerlijk antwoord geven.

Laat het gewoon op je af komen. Wil je zoenen, geef hem dan subtiele hints.

Als je wil dat ze weten dat je nog nooit gezoend hebt, kun je het ze vertellen. Als je dat niet wil, is het ook niet nodig lijkt me.
Als je het wel wil vertellen, moet je dat gewoon doen. Dan weten ze het en ik zou het vreemd vinden als mensen zoiets niet zullen begrijpen.
Maar niemand dwingt jou om het te vertellen. Als je het er niet over wil hebben, doe je het gewoon niet. Wat gaat het hun aan? Het is echt niet erg dat je nog nooit gezoend hebt, het is geen basisinformatie wat mensen van je moeten weten. Het is maar een detail, voor jezelf.
En als ze er wel naar vragen, gewoon eerlijk zijn. Of probeer jezelf eronderuit te praten, maar dat vind ik persoonlijk nogal lastig, haha. :slightly_smiling_face:

Jaa, maar ik vind het nogal stom dat ik nog nooit gezoend heb. Dan voel ik me echt zo’n kneusje.
Maar ik kan wel afwachten wat er dinsdag gebeurt! Tips om hem te laten merken dat ik hem leuk vind zijn welkom!

Als je alleen met hem afspreekt, flirt dan wat met hem. En sowieso is het helemaal niet raar om te vertellen dat je nog nooit gezoend heb.

Ik denk wel dat ik het niet zomaar ga vertellen. Of iig tegen die vriendin dan. Dan kan zij er ook niet meer over beginnen ofzo haha.

Hij zal het waarscheinlijk alleen maar cute vinden dat je nog nooit hebt gezoend.
Probeer een beetje met hem te flirten, probeer wat opmerkingen te maken die je niet zomaar tegen iemand zegt en lach naar hem.
Als hij lief en flirterig terug doet zou je de stap kunnen wagen of als je afscheid neemt hem een kus op de wang kunnen geven.