HELP

Paar weken geleden zat ik met een jongen uit mijn klas. Ik kreeg best wel wat negativiteit, omdat ik niet bij hun hoor en hij is best wel populair, daardoor ben ik er mee gekapt. Het blijkt ook dat ik een best wel arrogant gezicht kan trekken, zonder dat ik het door heb. Ik ben ook best wel onzeker en verlegen, waardoor ik niet snel contact met andere uit mijn klas kan leggen. Hierdoor voel ik me vaak slecht, omdat ik nooit met dingen kan mee praten of nooit weet wat ik moet zeggen. Laatste twee weken heb ik ook telkens hoofdpijn als ik uit school kom. Ik ben het gewoon zat dat ik niet kan praten en gewoon niet weet wat ik moet zeggen, geen grappige opmerkingen kan maken en mezelf super saai vindt. Dit is denk ik ook de reden dat ik negativiteit kreeg van mensen. Hebben jullie tips hoe ik hier het best aan kan werken? Ik weet het gewoon niet meer… :confused:\

doe mee met buitenschoolse activiteiten om andere mensen te leren kennen? toneel etc?
gewoon jezelf zijn, ik neem aan dat je in de brugklas zit? en vrolijk doen :slightly_smiling_face: