Help: Zweetvoeten!

Jups, ik schaam me er best voor, maar ik heb zweetvoeten. :flushed:

Het is niet perse dat ik het alleen in de zomer heb, maar rond de zomerperiode wordt het wel erger! Ook heb ik het erger bij bepaalde schoenen (bijvoorbeeld in mijn Adidas schoenen is de geur vreselijk, bij mijn all stars valt het mee)

Ik draag meestal van die ‘ballerina sokjes’ en dat in combinatie met schoenen is hel! Na een dag werken trek ik mijn schoenen uit, en uit schaamte ga ik gelijk naar boven om mijn voeten af te spoelen met water, en eventueel te wassen met zeep. Puur om de geur te maskeren. Ook de sokjes die ik draag moet ik iedere week wassen. Ik heb er meerdere, en zodra de lading ‘op’ is gaan ze in de was. In de tussentijd spoel ik de gebruikte wel goed uit zodat de lucht er niet in trekt.

Ik denk nog steeds dat het genetisch bepaald is, aangezien mijn vader dit ook heeft, maar heeft iemand hier nog meer last van? (als vrouw zijnde…)

Of het komt omdat de schoenen van stof zijn. Zou eens proberen leren schoenen te dragen. Met leren schoenen heb ik nergens last van.

Ik neem aan dat je de sokken gewoon na 1x wast en niet pas na een week? Zo vat ik m namelijk op.
Anyway, ik heb hier zelf helaas ook ontzettend last van en leren schoenen is iets wat bij mij geen verschil maakt. Wat je zou kunnen proberen is talkpoeder. Heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar dat is wel iets wat je voeten wat droger zou moeten houden volgens mij.

Wassen

Ik denk dat je ze moet wassen met een anti bacteriële douchegel en ipv bodylotion erop smeren juist luchten als je thuis bent!

Begrijp ik dat je je sokken één keer per week wast? Want beter gooi je ze dan na elk gebruik in de was. En sommige mensen hebben nu eenmaal last van zweetvoeten. Je hebt spullen zoals voetdeo, dat kan ook helpen en in uiterste gevallen kan je bv ook botox laten inspuiten. Ga er anders eens mee naar je huisarts, die heeft vast ook tips.

Ik begreep dat er veel verwarring was ivm het wassen. Ik heb er een hele hoop, en deze worden iedere week (zodra de schonen ‘op’ zijn zegmaar) gewassen, anders blijf ik de wasmachine aanzetten voor 1 paar sokjes. Ook spoel ik ze in de tussentijd uit zodat de lucht er niet in blijft.

Voetdeo enzovoort heb ik al eens geprobeerd, maar helpt niet echt. Ik heb deze week wel echt gewerkt dat het voornamelijk aan mijn Adidasschoenen ligt, aangezien ik er bij de recht veel minder last van heb!

Mijn enigste vraag was eigenlijk of meerdere mensen hier last van hadden en zo ja wat doen jullie er tegen…

Maar je draagt ze maar 1 dag toch?

Heiii
Ik ken je probleem heel goed ik heb het zelf ook.
Maar ik heb een product gevonden die misschien ook bij jou zal helpen.
Het heet odorex voor bescherming tegen overmatige
Transpiratie.
Bij mij helpt het tegen het overmatig zweten dus misschien is het wel iets om uit te proberen.

Hopelijk heb je wat aan deze tip succes!

Oke, het is normaal dat je je sokken allemaal in 1 keer wast, nadat je ze maximaal 1 dag gedragen hebt :wink:

Wat kan helpen is het wisselen van schoenen. Draag de schoenen waar je er meer last van hebt uiteraard zo weinig mogelijk. Zo kunnen ze in de tussentijd ook meer luchten.
Ook is het belangrijk dat je je voeten goed wast, zweetlucht komt van opgedroogd zweet of doordat het juist vochtig blijft en kan ‘broeden’ (zoals bij je Adidas die dan waarschijnlijk minder goed ventileren). Dus wanneer je je voeten wast maskeer je als het goed is niet de geur, het zou gewoon weg moeten zijn. Als dit niet het geval is zou ik toch even een bezoekje aan de huisarts brengen. En droog je voeten goed af :wink: Mogelijk kan een voet/nagel schimmel trouwens ook voor geurtjes zorgen.

Verder kan het met je leeftijd te maken hebben, toen ik in de pubertijd zat had ik ook voor periodes last van zweetvoeten.