Help! Wie/wat moet ik kiezen?

Hey!

Ik heb nu al bijna een jaar een vriend. Hij is super lief, maar het gaat de laatste tijd steeds slechter. We hebben veel discussies, veel ruzies gehad, en in onze relatie is al veel gebeurt. Ik heb hem verteld dat ik steeds vaker twijfel over mijn gevoel voor hem, maar daar is ook een reden voor… Op het werk heb ik een leuke jongen leren kennen, en, hoe eerlijk ik ook ben, heb ik hem verteld dat ik misschien wat voor hem voel. Hij voelde al wat voor mij, dus toen heeft hij de remmen los gegooit. Ik heb al met hem gezoent, en dit mijn vriendje vertelt. Hij wil het niet geloven, en ookal klopt mijn gevoel niet meer voor hem, ik kan niet zonder hem! Telkens blijf ik aan mijn vaste vriend denken ookal voel ik meer voor de jongen van mijn werk… Ik zit er echt tussenin, ik wil niet zonder mijn vaste vriend, maar ik heb het zelf al zo verpest, toch wil ik het graag goed maken en de jongen van mijn werk vergeten… Ik ben redelijk radeloos, What to do?

Thanks!
xxx

Uitmaken met je vaste vriend. Je houdt niet meer van hem, maar je doet alsof.

Ik zou goed nadenken bij jezelf. Wil je die jongen van je werk echt vergeten of voel je nog steeds wat voor hem? Je zegt dat je met hem werkt dus vergeten zal lastig worden. en wat voel je nog voor je vriend?

Mocht je er echt niet uit komen dan zou ik het uitmaken anders houdt je je huidige vriend ook aan het lijntje lijkt mij.

Het gevoel Dat ik mijn huidige vriend aan het lijntje houd heb ik al een tijdje. Maar ik hou nog steeds veel van hem, en mensen in mijn omgeving gaan dit sowieso raar vinden. Onze vrienden gaan best veel met elkaar om, ben ook bang voor wat hun gaan zeggen…

Ik zou je nu nog even niet bezig houden met wat je vrienden of de mensen in je omgeving er van zullen vinden/denken. Probeer eerst goed na te denken wat je nou zelf wilt, en als je echt nog veel van je vriend houdt en hem echt niet kwijt wil zou ik goed je best doen om die andere jongen te vergeten en 100% voor je vriend gaan! luister naar wat je gevoel zegt :slightly_smiling_face:

Ik denk dat je voor deze keuze even je omgeving uit beeld moet laten. Uiteindelijk gaat het om jouw keuze. Jij bent degene die met de keuze moet leven, niet je omgeving, die draait wel weer bij.
Maar wat wil jij?
Denk even niet aan wat je vriend wil, wat die jongen wil, wat de omgeving wil. Wat wil jij?

Ik weet zelf niet wat ik wil. Als iemand mij vertelt wat ik moet doen, ben ik overtuigd daarvan, en 5 minuten later denk ik weer precies het tegenovergestelde. Ik zou willen dat het tussen mij en mijn vriend geen chaos was, dan koos ik de volle 100% voor hem…

Je vaste vriend verdient beter dan een vriendinnetje die zodra ze iemand leuk vindt daar gelijk mee gaat lopen zoenen.
Ondanks dat hij je niet gelooft, wat voor jou heel gunstig zou zijn als je niet serieus wat voor je collega voelde, zeg je zelf al dat je meer voelt voor die collega. Dan hou je niet alleen hem maar ook jezelf voor de gek door het aan te houden met je vaste vriend. En als je je keuze maakt zou ik totaal niet denken aan wat je omgeving ervan zou denken, maar wat het beste voor jou en je vaste vriend is.

Uitmaken met je vriend.

Wauw, je klinkt echt precies als ik, haha. Ik laat mijn mening ook heel erg beïnvloeden door anderen, wil ik niet, maar het is moeilijk om het tegen te houden.