help! wie is goed in natuurkunde???????

kan iemand me dit uitleggen? xD want in mijn boek staat:
n stof -->lucht = sin g/sin90 = 1/n stof

want sinus van 90 graden is gelijk aan 1.

de brekingsindex van perspex is 1,49
invullen sin g = 1/1.49 hieruit volgt g = 42,2 graden. maar hoe komen ze op 42.2?

:anguished:?

:crazy_face:
Whaaat?

ik ben best goed in natuurkunde
maar dit :nauseated_face:
vreselijk
upje dus

argh, ik blijf zitten door wiskunde en natuurkunde >_> (ksta voor die 2 vakken een 3 en nog voor 3 anderen vakken een 5, maar dat is nog op te halen…)
volgende week heb ik toetsweek! ik sta nu een 3.3 en dat moet een 3.5 worden! anders blijf ik sowieso zitten =C

uuuuuh.
ik niet?
moet zelf ook aan de slag voor natuurkunde,
maar zit nog in de derde dus het vált nog mee.

alleen als ik dit zo zie wordt mijn drang om midden in mijn natuurkunde leraar zijn gezicht te roepen dat ik het niet ga kiezen, nog groter. :grinning_face_with_smiling_eyes:

xD ik heb zoooooooveeeeeel spijt dat ik natuurstroming heb gekozen >_> maar kwilde persee van duits af xD maar nu had ik nog liever duits gehad dan natuurkunde…

ow trouwens, wanneer gebruik je sin-1 en waar staat dat voor? want volgens mij heeft deze som daar iets mee te maken?

Sinus g = 1/n
n = brekingsindex = 1,49 voor perspex
sinus g = 1/1.49 = 0.67
De inverse sinus van 0.67 is 42.2 = g.

Mijn laatste cijfer voor natuurkunde was een 1,3 dus laat ik mn mond maar houden… :’)

Mijne een 3,7…
Maar die had ik dan ook wel erg verpest…

n stof → lucht = sin g/sin90 = 1/n stof

de brekingsindex van perspex is 1,49
invullen sin g = 1/1.49
hier moet je dan op je rekenmachine op 2nd sin drukken (sin-1) en dan 1/49 invullen
het ziet er zo uit op je GR: sin-1(1/1.49) = 42.155 (= 42.2)

succes ermee!

thank you allemaal!! ksnap alleen nog steeds niet wrom je sin-1 moet gebruiken xD maar dat vraag ik dan nog wel ff aan de docente ^^

Het is wel sin^-1 hè, dat maakt nogal wat verschil. Sin^-1 is een inverse sinus. Via een inverse sinus kom je er achter wat:

sin ? = 90 bijvoorbeeld is.
Dan doe je sin^-1 90 = 1

MLIA rocks, btw.