Help! (werk)

Ik werk sinds kort bij de Kruidvat, en om precies te zijn heb ik nog maar één keer gewerkt.
En die keer beviel mij eigenlijk helemaal niet, ik wil dus weer weg bij de Kruidvat. Maar vind het een beetje vreemd om na één keer weg te gaan… Bovendien vragen ze mij of ik zaterdag ochtend om half 7 me wil melden bij een ander Kruidvat filiaal, maar dit wil ik liever niet.

Helaas is dit dus verplicht… Wegens opleiding met vullen. Nu moet ik morgen van 17.00 uur t/m 21.00 uur werken, en vrijdag van 18.00 uur t/m 21.00 uur. Dit wil ik het liefst niet, en wil dus zo snel mogelijk ontslag nemen omdat ik het niet leuk vind. Ik ben meteen opzoek gegaan naar een andere baan als caissière bij de albert heijn en dit kan eventueel. Caissière vind ik overigens wel heel leuk.

Het is trouwens echt niet zo dat ik niet wil werken, maar mijn team is ook helemaal niet leuk. En dat maakt het dan gelijk al minder leuk. Ik zit hier ook best wel mee, maar weet niet wat de beste manier is om nou ontslag te nemen. Kan ik dat het beste voor of na mijn twee ingeplande dagen doen?

Ik heb trouwens een 0-uurs contract en zit nog in mijn proeftijd, dus klopt het dan dat je geen opzegtermijn hebt en dus niet verplicht bent om op je werk te komen? (Natuurlijk wil ik wel zo beleefd mogelijk mijn ontslag indienen maar dit spreekt voor zich)

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen!

Sorry, maar persoonlijk vind ik niet dat je na één keer werken al kunt zeggen dat je iets niet leuk vind.

Als je dan toch echt weg wilt, dan zou ik nu direct je ontslag indienen. Dat wil zeggen; daarheen gaan en persoonlijk zeggen dat je niet verder wilt. Ze rekenen op je en steken hun tijd in je, als jij toch al weet dat je weg wilt dan moet je hun tijd niet verspillen.

in/na je proeftijd kun je inderdaad aangeven dat je wilt stoppen als het niet helemaal je ding is. als je het echt niet leuk vind, moet je inderdaad ook stoppen, maar ook ik vind het eigenlijk niet kunnen dat je hierover al na 1 keer werken kunt beslissen…

Dit. Je hebt toch niet voor niets voor deze bijbaan gekozen? Maar als je nu al op zoek bent naar een ander baantje heb je blijkbaar je keuze al gemaakt. Zij steken ook tijd in je, in jou opleiden. Dus dien gewoon direct je ontslag in.

+ Het is altijd wennen aan nieuwe mensen.

AH is leuk, ik werk daar :slightly_smiling_face:

Niet heel eerlijk om niet op te komen dagen op het laatste moment, zo kunnen zij waarschijnlijk niet iemand anders regelen.

Ik zou even een gesprek aangaan dat je gewoon in één filiaal wil werken en ik zou het nog even aanzien. Na een dag is wel heel snel inderdaad.

Sorry hoor maar je kan niet na 1x werken zeggen hoe het is.
Bovendien wat maakt het nou uit dat je ergens om half 7 moet zijn :’)
Of denk je dat je collega’s staan te springen om op die leeftijd te werken?
Niet alles aan werk is leuk… dat is nou eenmaal zo. Als je het na een aantal weken nogsteeds niet leuk vind, kan je nog altijd daar weg.
Ik zou als ik jou was gewoon nog een aantal x proberen.
(volgens mij ben je 15/16 jaar dus heel veel werkervaring zal je niet hebben. Heb je al achter de kassa gezeten of LIJKT het je leuk?)

Bij de AH zal je vast ook een aantal x vroeg moeten beginnen.