HELP: Werk niet leuk?!

Graag jullie mening what to do:

Het afgelopen jaar heb ik via een uitzendbureau in een kledingwinkel gewerkt. Het werk was prima, maar door het team werd het echt gezellig. We kletste veel en waren erg hecht. Helaas heb ik 3 weken geleden te horen gekregen dat ze met mijn huidige uitzendbureau niet doorgingen. Ik was kapot, ik vond het zo jammer. Ik heb het nog geprobeerd via een ander uitzendbureau maar niets hielp. Nog geen week later had ik al een andere baan, in mijn eigen sector (interieur). Natuurlijk was ik superblij, maar tot nu toe vind ik het nog niet geweldig. Ik moet natuurlijk veel leren, en het voelt meer als school dan werk. Het team is opzich wel aardig, maar erg afstandelijk. Ze praten niet veel over privé en daardoor duurt de dag erg lang.

Ik twijfel of ik hiermee door wil gaan. Het is geweldig dat ik zoveel over mijn eigen vak kan leren, maar het team is gewoon niet mijn ding. Ik weet niet of het een kwestie van tijd is, maar tot nu toe ga ik met tegenzin naar mijn werk.

Jullie mening graag!!

Ehm… Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben, je werkt er nog maar twee weken en dat is meestal niet lang genoeg om een supergoede band te hebben met collega’s of dat je al zelfs vrienden bent. En werk in je eigen sector komt steeds minder voor, dus je zou (vind ik) blij moeten zijn met deze kans en gewoon langzaamaan een band opbouwen met je collega’s.

Als je hier pas twee weken werkt, kennen je collega’s je misschien niet zo goed en hebben ze het daarom niet over privé. En, als je iets langer doet weet je ook beter wat je precies moet doen en gaat het schoolgevoel waarschijnlijk over.

Ik zou het daarom nog wat tijd gunnen. Als je het dan nog niks vindt, kan je er alsnog mee stoppen.

het is wennen! heb het ook gehad, werk net 2 maanden bij mijn werk en het begint nu een beetje leuk te worden…
en sowieso is het op werk denk niet helemaal de bedoeling om het over prive te hebben, misschien in je pauze, maar net wat eerder is gezegd je kent ze nog niet zo goed dus misschien komt het nog wel.
Geef het de tijd.

Algemeen bijbaantjes topic, slotje.

http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/algemeen-bijbaantjes-topic-287760.0.html