Help, welke camera moet ik kopen?

Hi!

Ik zit met een vraagje. Ik ben op zoek naar een nieuwe digitale camera van ongeveer 200 euro. Nou wil ik graag een spiegelreflex, maar die zijn veel te duur. Hebben jullie misschien tips of weten jullie welke camera het meest geschikt is? Of een camera met de functies van een spiegelreflex? Ik hoor het graag. Met deze camera wil ik close-up foto’s maken en natuurlijk vakantiefoto’s. Het mooiste vind ik als er een functie op zit waarmee je de voorgrond scherp kunt maken en de achtergrond vaag. Ik heb al op verschillende vergelijkingsites gezeten, maar eigenlijk kwam er niet zo veel uit. Kunnen jullie mij helpen?

xx Fleur

Ik zou dan niet voor een spiegelreflex kiezen. De functie waar jij het over hebt is scherpte diepte. Dat kan met bijna alle camera’s aangepast worden.

Er zijn camera’s die tussen een compact en spiegelreflex inzitten. Misschien is dat wat voor je?

Misschien kun je een speigelreflex 2dehands kopen.Sommige zijn heel weinig gebruikt en zo.
Maar als je dat niet wilt snap ik het wel xD

de nikon p90 zit zit tussen compact en spiegelreflex in, staan er ook heel veel van op marktplaats enz. !

Ik weet niet of je ook echt verder wil met fotografie?
Zo ja, dan zou ik toch echt wachten tot je meer budget hebt want dan krijg je er wel meteen iets moois voor en hoef je niet zo snel meer een nieuwe te kopen…
Tweedehands is inderdaad ook een goede optie!

Dat heet scherpte-diepte, en dat kun je bereiken met een camera(lens) die een groot diafragma heeft.

Ik zou gaan voor een compact camera, waarbij je zelf de sluitertijd en diafragma kunt instellen. Met het diafragma kun je bepalen hoeveel scherptediepte je hebt en hoeveel er dus scherp is. Ik heb zelf een spiegelreflex (Nikon D40), maar ook een compact Canon Powershot. Die laatste vind ik echt heel fijn. Klein en fijn, maar kan er wel super toffe foto’s mee maken en alles zelf instellen (maar ook automatisch schieten als je dat zou willen). Misschien eens naar die serie kijken?

Nikon p90 is zeker aan te raden, hele fijne camera, maar een stuk duurder dan 200 euro.

Als ik nu een nieuwe compact camera zou aanschaffen, met veel functies van een spiegelreflex, zou ik voor deze gaan:
http://www.kieskeurig.nl/…owershot_sx120_is/347056/

De nieuwere versie van de Canon Powershot die ik nu heb, 155 euro.

Heel erg bedankt voor alle reacties! Ik heb een camera gekozen; de Canon PowerShot SX200 iS. Ik heb veel reviews gelezen en ik denk dat dit een goede keuze is. Dankjulliewel!