Help welk profiel kan ik kiezen ?

ik zit nu op het MBO sinds 2 weken, maar ik heb het daar niet echt naar mijn zin, dus ik ben nu aan het proberen om toch over te stappen naar de havo.
maar ik heb daarbij een probleem, de school is al bijna een week begonnen en ik weet nog niet welk profiel ik wil gaan doen met welke vakken, omdat mijn vriendinen het havo ‘‘pretpakket’’ hebben en die zou ik wel willen doen want ik wil graag bij hun in de klas maar dan kan je niet zo heel veel kanten op qua beroep keuze heeft iemand misschien tips? en wat voor profiel doen jullie?
en wat voor beroepen kun je allemaal worden met het ‘‘pret pakket’’ ik heb zelf wel wat op gezocht maar ik weet niet of je evenementen en bruiloften kan organiseren ofzo dat kan ik niet vinden.

welke vakken zitten er in dat zogenaamde ‘pretpakket’ dan
want voor zover ik weet is het allemaal gewoon keihard werken en kan het ene vak je iets beter liggen dat het andere, waardoor het wat ‘makkelijker’ lijkt

Met dat ‘‘pret pakket’’ hoe jij het noemt, kun je niet weinig doen hoor. Bij veel toelatingseisen heb je gewoon een bepaald pakket nodig zonder bepaalde vakken. Ik neem aan dat je het pakket C&M bedoelt, daar kun je genoeg mee doen hoor, al zal ik wel zorgen dat je wiskunde er bij hebt zitten.

Weet je trouwens zeker dat MBO niks voor je is? Je zit er nog maar 2 weken, en misschien als je even afwacht, wordt het leuker. Ik heb zelf ook in het begin van een jaar gedacht van: Ik vind het he le maal niks, maar aan het eind van het jaar keek ik er met plezier op terug!

een pretpakket is toch gewoon een pakket met vakken die jij leuk vindt?

Ik zou geen pakket kiezen dat je vriendinnen hebben, zodat jij bij hen in de klas komt. Bedenk wat voor beroep je wil en kijk wel profiel je daar voor nodig hebt.

Pretpakket bestaat niet. Je bent goed in bepaalde vakken en in andere vakken niet. Voor iemand die goed is in scheikunde en natuurkunde is NT een pretpakket. Voor iemand die goed is in geschiedenis en aardrijkskunde is CM een pretpakket.
Jij moet dus kiezen wat het beste bij je past en niet wat je vriendinnen kiezen.

Lijkt mij dat je het profiel kiest wat bij jou en je toekomstplannen aanslaat, niet welke je vriendinnen doen, omdat je dan bij hen zit.

In deze folder kun je zien tot welke studies je kunt worden toegelaten met havo cultuur en maatschappij.

Ik zou eerst even kijken wat voor een beroep jij jezelf later ziet doen. Ik heb E&M/C&M gedaan (dus gewoon geschiedenis, economie, Duits + Frans) omdat een medische / technische studie me niet aansprak. Er zaten wel ontzettend veel mensen bij mij in de klas die N&T of N&G kozen om alle opties qua studies open te houden. Maar dat betekende wel voor sommigen een aantal jaar hard werken en achteraf toch spijt hebben omdat het toch wel de moeilijkste profielen zijn en ze die vakken toch niet nodig hadden voor hun studie.

Ik wist al dat ik de medische / technische kant op wilde, dus ik heb NG/NT gekozen. Het was voor mijn wel echt pittig, ik heb ook twee keer examen gedaan, maar het was wel wat ik wilde, en daardoor kon ik het ook volhouden.
Kijk in welke vakken je wel en niet goed bent, welke studie je wilt gaan doen, of welke kant je een beetje op wilt en baseer hier je profielkeuze op. Kijk vooral niet naar wat je vriendinnen doen.

dank jullie allemaal voor jullie reacties dit heeft zeker geholpen en dinsdag moet ik op gesprek en zal ik het er samen over hebben wat het beste bij mij past

Goed nadenken of je NG of NT wel wil, want scheikunde en natuurkunde worden in de bovenbouw héél erg moeilijk (vind ik). Maar ik doe wel vwo, dus ik weet niet of dat veel scheelt met havo…

Je zit er nog maar 2 weken? Maar je moet gewoon de vakken kiezen die jij leuk vind. Een pretpakket bestaat niet.